Lucka ett: En bild på dig som du själv tycker om

Första december. Ja det är fortfarande det. Detta är första delen i Emily Dahl's julkalender. Och jag sitter och försöker bestämma vilken bild jag ska ta in i det sista. Kan inte välja. Så. Det blir två. Förlåt. 
 
Bild ett:
Jag älskar glädjen i den här bilden. Det var en sådan befrielse att få stå utanför operahuset i Oslo och bara leka loss och fåna sig framför kameran. Bakom kameran står min bästa vän Anna och jag hälsar på henne. Eller jag flyr till henne på mitt sportlov 2010 för att komma bort litegrann. Och det är nog den galnaste veckan på länge där. Vi är oövervinnliga. Det var nästan då det verkligen började. Vår knäppa relation. Så, den här bilden får representera det nya som började och hur knäpp jag kan vara ibland. Dansa och se ut som en gnagare, skämta, le och va uppe hela natten för att gnata runt i klackar i snön och flörta på norrmän. Hihi. 
 
 
BIld två: 
Den här bilden symboliserar friheten, sommaren och vännerna. Midsommar i ett torp bland vänner och med en flaska vin och massor med jordgubbar. Vi hittar en fågel och jag döper den till Birgitte fast ingen annan vill att den ska heta så. I ett sällskap där man får va som man är. Inga konstigheter. Trots att man är lite knäpp ibland så är alla välkomna. Och jag kan bara le, andas och njuta. Jag är hemma. 
 
 
Lite om mig. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0