DIY. Pom-pom-pom!

Dags för lite pyssel tänkte jag i onsdag när jag ahde hela dagen ledigt. Jag såsade runt i pyjamas till fem på eftermiddagen och bara njöt av min ledighet. Sen fick jag ett ryck och började pyssla en pom-pom. Jag köpte silkespappret till min födelsedagsfest egentligen men hann inte med att göra någon då. Men nu så! 
 
Det är faktiskt väldigt enkelt att göra. 
 
Det du behöver är silkespapper i valfri färg, lite metalltråd och en sax. Kanske ska det tilläggas en tång ifall man vill klippa ev metalltråden något. 
 
Man tar så många lager man vill ha av silkespapper. Jag tog fem men klippte dem mitt itu så det blev tio. Sen viker man dem som en smällkaramell ungefär tre centimeter på varje sida.
 
Klippte sen av en lagom lång metalltråd och virade runt mitten. 
 
Sen klipper man en rundad eller pilformad kant på båda sidor. Jag gjorde med rundad kant. 
 
Nästa steg är att veckla ut kreationen. Lager för lager får man dra försiktigt. När halva är klar ser den ut ungefär såhär. Jag satte ett snöre i metalltråden också så den går att hänga upp. 
 
Och såhär ser den ut när den är klar. (ni får också se min data-sladd i bakgrunden)
 
Och nu sitter den uppe i fönstret. Fin va? 
 
 

Kommentarer
Postat av: Vicky

ja! så himla lovely.

2012-10-19 @ 13:16:03
URL: http://vickys.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0