Odenplan och en mamma.

Igår hade jag min mamma på besök. Hon försöker hälsa på mig lite då och då. Det är ju ändå nära från Linköping och hit (är därifrån från början). Och när mamma kommer hit då måste jag ju visa Stockholms bästa sidor. Och de mysigaste affärerna. Och igår så strosade vi runt vid Odenplan. Där ligger två av mina storfavoriter vad gäller second-hander.
 
Vi började på Old Touch som ligger på Upplandsgatan 43. Där finns hur mycket som helst att kika på. Och det är bra pris också!
 
Till exempel den här spargrisen.
 
Eller glasen som ligger staplade på fat.
 
Massvis med pärlor.
 
Fina gamla fotagrafier som man kan fantisera historier om.
 
Röda plastrosor och äpplen.
 
Stora fjäderplymer och mer glas på fat.
 
 
Mysiga hörnor med mängder av fotografier.
 
Två musiker och en hund som sjunger.
 
Mängder med klänningar från alla årtionden.
 
En stor ljuskrona och en massa underkläder.
 
Och så en massa köksgrejer, burkar och pinaler.
 
Vi sa hejhej till Old touch för den här gången. Och jag fick med mig två klänningar och en kappa som jag får visa en annan dag. Hihi.
 
Sen gick vi vidare efter en fika till Epok, som ligger på Odengatan 83. Mamma kikar bland alla klänningar på övervåningen.
 
En suddig bild men jag måste bara visa denna fantstiska klänning mamma hittade. Dock var den för liten :(..
 
Fina mamma.
 
Och så jag som verkar vara väldigt galen. 
När vi gick ner från övervåningen fastnade vi ett samtal om släkthistoria med ägarinnan som gärna pratar, länge och om allt. Hon hinner knappt andas mellan meningarna. Men hon vill ju så gärna hjälpa till. 
 
Det var alla bilder jag hade. Nu ska jag jobba. Hejhej!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0