Swing och Lindy Hop

Jag tror att jag berättat att jag börjat dansa Lindy Hop. Det är sjukt roligt och man blir alltid lika svettig efter ett danspass. Igår var jag på en hippa hos en av de tjejerna som går samma kurs som jag. En hippa är alltså en tillställning med en grupp människor, hemma hos någon där det bjuds på enklare mat och man dansar litegrann. Så sagt och gjort. Jag kom lite sent eftersom jag jobbat men väl där bjöds det på champagne, ost och kex och lite annat smått och gott! Sen swingade vi! I Malins vardagsrum hoppade vi runt och hennes stackars katt blev vettskrämd. Vi kunde ju inte sluta så jag åkte hem klockan tre och det tog en timma hem. OCH jag var uppe imorse och skulle jobba åtta timmar utan rast. Kan ni tro att jag är helt slut nu? Men så får det vara ibland för vem vet när det blir hippa nästa gång?
 
 
 
 
Ett litet exempel på hur det kan se ut om man är duktig. Klippet är från filmen Swing Kids där allas vår egne Christian Bale (Batman) spelar en yngling som väljer mellan swingvärlden och nazisterna. 
 
 
Ett annat roligt klipp är ju det här:
 
Detta är alltså mina lärare. Så sjukligt grymma!
 
Börja dansa du med!?
 
 

Kommentarer
Postat av: Carrå

Det ser ju så underbart kul ut att man inte kan sitta still!
Men du! Jag kommer upp till Stockholm den 27/10, det skulle vara jätte roligt att gå på Chicago då för de har RADIO RHYTHM REVUE den kvällen, ska vi gå dit tillsammans? :) Kram

Svar: None
Elsa Maria

2012-10-16 @ 14:51:40
URL: http://minmormorsvind.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0