Å här kommer han med mustaschen!

I fredags fick jag lite pysselfeeling och tänkte att jag skulle pimpa en kopp. 
 
Jag hade köpt porslinsfärg  och tänkte utgå från detta fina vykort från Lagerhaus. 
 
Jag ritade helt enkelt av mustaschen på ett bakplåtspapper och gjorde den lite mindre. 
 
Självklart skulle Elliot vara med på ett hörn. 
 
Tejpade sen fast mustaschmallen på koppen. Och sen var det dags att måla. Det gick jättebra först, sen började färgen rinna som tusan och hamnade utanför. Mitt i allt vill Elliot vara med och trampar i färgen så att det blir färg på golvet och jag blir stressad, försöker tvätta katten, samtidigt som jag är orolig för att färgen ska hinna torka för mycket innan jag hinner rädda allt. Katten blir såklart arg på mig och jag blir arg på honom, han springer och gömmer sig och jag stänger dörren för att få arbeta ostört. Det tog ett tag men till slut...
 
...så såg det ut såhär. Nu skulle det bara torka i 24 timmar. 
 
Och så här blev resultatet. Efter 24 timmar på tork brände jag färgen i ugnen i 35 min på 150 grader. 
 
 
 
Visst blev det fint? Knasig tjej på bild också. Som vanligt när jag hör ordet mustach så börjar jag alltid sjunga på en sång som handlar om han med mustachen. Som bugar och ber om en dans. Och dom andra har inte en chans. Lyssna här
 
Hej hopp!
 

Kommentarer
Postat av: Julia

Jag blev så inspirerad att jag bestämde mig för att göra likadant. Färgen var helt hopplös! Men tillslut så gick det, typ xD Aja, ingen kan vara expert på en gång!

2013-05-06 @ 18:55:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0