Floran i färg.

När jag och Carrå var på Hötorgsloppisen häromdagen hittade jag drömboken. Hade tänkt att det vore så kul om jag skulle hitta någon sådan och tillslut så fann jag den. Jag utbrast: -Åh, jag har hittat drömboken. Floran! I FÄRG!! Det stod en man bredvid som började skratta. Han sa att det inte var ofta man hörde det där. Och i färg till och med. Men jag var helt överlycklig. Vill hitta en till genast så jag kan pyssla små kort och så men än så länge tänker jag njuta av alla bilderna och lära mig allt om blommor. 
 
 
 
 
Visst är den underbar?
 
Min favoritblomma: Linnean. Så himla fin. 
 
Lite bär kanske?
 
Det var den. Floran i färg. Från 1950. Jag älskar den. Man kan ju bara inte sluta kika. 
 
Tjingeling!
 
 

Kommentarer
Postat av: Carrå

Hihihi, "Åh, Floran! I FÄRG!" Lyckan, den är svår att beskriva! ^^

2013-04-23 @ 21:58:48
URL: http://minmormorsvind.blogspot.com
Postat av: Charlotta

Men vilken fin! Har aldrig tänkt på vilka små skatter de där äldre växtböckerna är, som skolplanscher i miniatyr :-)

Svar: Ja, visst är det vackert? Det stod till och med i att det var till en skola och att det var skolplanscher i miniatyr. Helt fantastiskt :D
Elsa Maria

2013-04-24 @ 00:05:32
URL: http://charlottasofia.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0