Lampkärlek och andra drömmar.

Jag drömmer om att pyssla mer. Saknar Pysselsa. Det är en liten tös som bodde i Linköping förut. Hon pysslar en massa saker till sig själv och alla sina vänner. En gång pysslade hon en elbas i papp till en vän, ibland blir det tavlor eller kanske smycken. Hennes bästa pysselvän kallas Munspelin. De var ett riktigt radarpar. Men nu är Pysselsa ensam i stora Stockholm och har glömt bort pysslet. Men häromdagen fick hon ett ryck. Och ett tu tre fanns det en lampa i hennes lilla lya. 
 
Har samlat på små lampskärmar i något år eller så för jag hade en plan på att göra en lampa av dem. Och nu i veckan var det äntligen dags. 
 
Har knotat runt på olika loppisar, second hander och vintagebutiker för att hitta alla lampskärmar. 
 
Hittade tillslut en genomskinlig ljusslinga på Granit. Innan har det bara funnits vid jul men nu så, äntligen. 
 
Fäste på de små skärmarna med lite metall. Lätt som en plätt! Nu hänger de bredvis mina vykort med inspiration Paris. 
 
Ska nog sätta dit några till skärmar när jag hittar några fler. Det jobbiga är bara att Kerstin är på den och gör hål i mina skärmar. Ja ja, hon växer väl upp snart. Vill någon ha en sådan lampa? Säg till, så kanske vi kan ordna det på något vis. Pysselsa is back! 
 
 
 
Translation: I made my own lamp of small lampshades and put it on a ligtstrand from Granit with some wire. If you want one, just say the word and maybe we can work it out. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0