Swedish Hasbeens höstkollektion, Victorian Gypsie

 
I tisdags var jag och några andra snygga vintagebruttor bjudna till Swedish Hasbeens butik på Tjärhovsgatan för att äta lite frukost. Plus att självklart se den nya höstkollektionen som kallas Victorian Gypsie och har sin inspiration i sent 1800-tal och tidigt 1900-tal. Så himla mysig morgon. Vill alltid starta dagen såhär. 
 
Älskar reklambilderna. Så mystiska. 
 
När jag kom var detta uppdukat. Perfekt för en som älskar frukost. 
 
Fina Miriam provsmakar juicen i finfin klänning. 
 
Vi satte oss ner för att njuta av allt det goda. 
 
Frukost när det är som bäst. 
 
Fina morgonbrudar. Emma och Emelie.
 
Ännu mer snygga människor. Emily, Isabelle och Emma
 
Grundaren för Hasbeens, Emy Blixt, berättade om den nya kollektionen och hur homn startade företaget. 
 
Fantastisk kvinna. 
 
Tanya var fin modell. Visst är hennes kläder så himla fina. 
 
Modell var också Stephanie. 
 
Detta var mina personliga favoriter. Singoalla kallas de och fanns i den röda färgen, svart och vinrött. Vill så ha dem i vinrött!! 
 
Morgonen innehöll också en hel del dragspel. Magiskt! 
 
Bästa bästa reklambilden. Älskar bastuba-mannen. 
 
I butiken fanns en gammal maskin till att göra skor. Önskar att man var lite mer händig så man kunde göra sånt. 
 
Det var så fint i butiken så man ville ha allt. 
 
Finaste Emma var där i en finfin klänning. Så avis på frökens garderob.  
 
Isabelle var snygg i hatt. 
 
Här planeras det och peppas det för framtida projekt. Vintageprylar-Louise var också där såklart. 
 
Älskar att smygfota när andra fotas. 
 
Såhär såg jag ut för dagen. Klänningen och matchande boleron som jag köpte på Vintagemässan i våras.
 
Fin inredning i butiken och fina människor i spegeln. 
 
Sen vinkade jag adjö till butiken och alla fina människor och begav mig hemåt. Fantastisk morgon. Tack för inbjudan och på återseende. 
 
 
 
Translation: Two days ago I was invited to Swedish Hasbeens store at Tjärhovsgatan. Me and a lot of good-looking vintageladies got breakfast and a sneakpeak at the autumncollection called Victorian Gypsie. Lovely morning with lovely people.
 

Kommentarer
Postat av: Fröken H

Vilket himla trevligt event! :)

Svar: Mycket!
Elsa Maria

2013-08-22 @ 19:30:27
URL: http://modemanifest.blogspot.com
Postat av: Fia Haak

Hej Elsa Lisa! Åh så härliga bilder. Tack för du kom förbi. Ngn annan som är sugen på att spana på pjuks så välkomna hem till oss www.swedishhasbeens.com På tisdag landar alla höstskor. //Fia, PR manager Hasbeens

Svar: Heeej! Men tack själv för att jag fick komma!! Jag lär komma förbi snart igen! Kram
Elsa Maria

2013-08-23 @ 15:20:33
URL: http://www.swedishhasbeens.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0