Lucka 24: Berätta om en gång när du kände dig älskad.

 
 
 
God jul! 
Sista luckan i Emily Dahls "Berätta om"-julkalender. Berätta om en gång när du kände dig älskad. 
 
 
 
Mina vänner värderar jag högst av allt just nu. De är min familj på sätt och vis och jag känner mig ofta älskad i deras sällskap. Jag minns i höstas någon gång när jag hade träffat en av mina närmsta vänner, en av dem jag ofta ringer när jag känner mig ensam, som jag pratade om igår. Vi gick mot där vi bor, för vi bor på samma ställe fast olika hus, och pratade. När vi skulle skiljas åt fick jag en kram som vanligt och sen började vi gå åt varsitt håll. Då vände hon sig om och ropade mitt namn. Jag vände mig om och så ropar hon: 
-Jag älskar dig! 
För mig är de orden något som jag tycker är svåra att säga men när jag hörde det från henne blev jag tårögd och glad och kände att jag var tvungen att svara: jag älskar dig också! På vägen hem gick jag och log och tänkte att jag har det bra som har just en sådan vän. Just i det tillfället kände jag att jag var älskad. 
 
 

Tidigare:

1. Berätta om din stil.

2. Berätta om vad du har på dig idag.

3. Berätta om vad du önskar dig i julklapp.

4. Berätta om hur du får dina kläder att hålla längre.

5. Berätta om ett klädesplagg som får dig att känna dig stark.

6. Berätta om en person som inspirerar dig.

7. Berätta om en person som betytt mycket för dig.

8. Berätta om ett klädesplagg som du minns från din barndom.

9. Berätta om din stil nära du var femton år.

10. Berätta om någonting som du tycker är alldeles särskilt vackert.

11. Berätta om det fulaste du vet.

12. Berätta om musik som inspirerar dig.

13. Berätta om ett minne från din barndom.

14. Berätta om din stil för ett år sedan.

15. Berätta om din favoritmaträtt.

16. Berätta om det bästa köpet i ditt liv.

17. Berätta om hur du skulle vilja se ut om du fick drömma.

18. Berätta om en ikonisk/historisk person som inspirerar dig.

19. Berätta om ett foto som berör dig.

20. Berätta om din student.

21. Berätta om vad ‘mode’ betyder för dig.

22. Berätta om det du tycker är vackrast hos dig själv.

23. Berätta om en gång när du kände dig ensam.

 

 

Translation: Part twenty-four in the Chstimas calendar by Emily Dahl. A time when you felt loved. I value my friends very much and one time when I was walking with my dear friend and we said goodbye. We parted but she shouted: I love you. I have trouble telling that to people but then I felt I just had to answer back, I love you too. When I walked home the last bit I couldn't stop smiling because I felt so loved. 


Kommentarer
Postat av: Fröken H

Åh, vad fint :)

Svar: Ja, jag blev så himla glad!
Elsa Maria

2013-12-26 @ 23:29:09
URL: http://modemanifest.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0