Journalist, frisyrer, lite sjuk och en massa massa Downton

Jag vet att det var länge sen sist igen. Men denna gång är det så att jag blev sjuk. Jag är aldrig sjuk så det var en liten chock att inte kunna gå till jobbet eller göra någonting. Har mest legat i soffan under täcket och kollat på film. Men idag tar vi nya tag. Halsonten har släppt, har ingen feber och hostan är i alla fall lite mindre. Idag börjar jag skolan. Wiiiiiie! 
 
Men först, tänkte jag att vi kunde se vad jag hittat på i veckan vi instagram. Heter elsalisalarson där också ifall man vill följa mig där. 
 
Förra veckan började med att jag gick på upprop på Södertörn. Och jag kom in på journalistutbildningen! 
 
På tisdagen firade jag med lite kvällslyx!
 
På onsdagen gick jag upp för att jobba men vaknade sjuk. Fick åka och jobba i tre timmar för ingen annan kunde rycka in och sen förvisade jag mig till den här platsen. 
 
På onsdagkvällen låtsades jag vara frisk för en kväll för att ta mig in till stan. 
 
Ville ju för allt i världen inte missa håruppsättningskursen hos retroella, Sarah Wing. 
 
Testade lite nytt. 
 
Hela torsdagen och fredagen för den delen låg jag under täcket och kollade på film och åt randigt. 
 
Lyxade till det med smoothie och fint sugrör på kvällarna. 
 
Det vr fint väder ute men jag var inne. 
 
Sen kom äntligen söndagen och jag var feberfri. Tänkte att nu måste jag väl lyxa till det lite mer. Så jag åkte till Halwylska Museet och kollade på klänningar från Downton Abbey. 
 
Sommarklänningarna. 
 
Finklänningarna. 
 
Pianomusik. 
 
Hallwylska är fantastiskt vacker i all inredning och alla kristallkronor. 
 
Älskar att det fanns en pappfigur på Lord Grantham i bakgrunden. 
 
Så, en sista bild på matsalen. Det var fantastiskt roligt att se. 
 
 
Nu ska jag väl försöka masa mig och äta frukost. Skolan nästa!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0