Journalist, javisst!

Igår var jag på upprop. Och jag ska tydligen bli journalist. I alla fall så ska jag börja plugga i vår och det är jätteläskigt men det känns bra ändå. Vi får helt enkelt se vad som kan hända. Allt är möjligt liksom. Men jag fattar det knappt. Ska lilla jag? Bli journalist? Moi? 
 
 
 
Lite som om man står på ett berg och bara har havet på andra sidan. Vågar man chansa? Vågar man luta sig ut och se vad som väntar? Vågar man kasta sig ut på nya äventyr? 
 
Jag är nog på ett sätt lite skrämd av tanken men samtidigt så vet jag ju inte förrän jag provat. Så från och med nästa vecka sitter jag i skolbänken igen. Och just det, jag får en ny roomie i helgen. Det blir skoj! 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0