Paris, c'est tout. Andra dagen.

Hej hallå! Har haft lite fullt upp det senaste och känt mig lite krasslig. Hoppas att det vänder snart. Är ju tillbaka i Stockholm nu efer en vecka i Linköping. Ska jobba hela veckan och är sådär pepp på det men det dår bli bra. Har haft en finfin helg med söta Lisen och tänkte visa lite bilder på det så småningom. Men först Paris. Tänkte visa hur det såg ut den andra dagen när jag och min kära mor var där. Vi kikar: 
 
 
 
Självklart var vi tvungna att kika på Notre Dame. 
 
 
Vi gick längs med Seine för att komma dit. 
 
 
 
Den är så himla ståtlig alltså. Vi gick tyvärr inte in för det var alldeles för mycket fok där. 
 
Vi vandrade vidare upp till Marais och gick till den bästa Kitch-butiken ever, Les Fleurs. Den var så bra så vi gick tillbaka hit och den dagen tog jag fler bilder. 
 
Sen vandrade vi vidare till Merci som också är så himla fin butik alltså. Utanför stod den här bilen. 
 
I taket hängde det kristallkronor av olika slag. Tre våningar fulla med inredning, kläder och små pinaler. Himmelriket för oss pyssliga. 
 
Hittade världens sötaste stämpel-kit men det var lite för dyrt för att få följa med hem. 
 
 
 
Innan vi gick därfrån var jag ju tvungen att posa lite framför bilen. 
 
 
 
Här står jag och har det bra. 
 
Sen vandrade vi neråt igen. Förbi Notre Dame och ett fantastiskt band som spelade swing tills vi var vid Shakespeare & co. En gammal bokhandel med en massa låneböcker och köpeböcker och ett piano mitt i på andra våningen där alla som vill får spela. 
 
Här kan man få hyra rum och hålla på med sitt skrivande mot att man jobbar några timmar i butiken. Sjukt bra grej alltså. Kanske det jag ska göra nästa sommar. 
 
Hittade där en söt bok om hur man är en katt. Mycket givande. 
 
Sen fick vi runt hörnet till ett mysigt fik. Och grejen var ju att vi var inte ensamma längre. Vid Shakespear & co hade vi fått sällskap. 
 
Och vem var det vi hittat då? Jo, sötaste Emma-Klara som jag hittat via instagram. Det roliga är att det är min kollega Lisa som tyckte att vi borde följa varann och de är barndomsvänner. Men det roliga är också att jag har gått folkis med en massa folk hon känner så vi har en del gemensamma vänner plus att vi är lika som tusan. Har hittat en själsfrände och en ny brevvän. Så himla fint att möta denna fantastiska tjej. Emma bor i Paris med sin kille och jobbar som dekoratör och sjunger på gator och torg.  
 
Här är jag och mamma. Och som ni ser har en lock i mitt hår fått ett eget liv. 
 
Alla dessa blommor i Paris alltså. Vi vandrade till ännu en mysig butik med fina märkesvintageklänningar. Men inget köp där heller. 
 
 
På kvällen gick vi till Caveau de la Huchette och fick oss en dos jazz och swing. 
 
Emma-Klara följde med och jag lärde henne grunderna i Lindy. Sen dansade jag med flera trevliga människor. En tio-minuterslåt som gjorde att jag blev helt blöt. Men kul var det. En fantastisk dag i Paris. 
 
Nu ska jag åka och jobba. Tjingeling! 
 
 
Translation: Day two on my trip to Paris with my mom. We went to see Notre Dame and some perfect stores. And then I met this lovely person called Emma-Klara and I think I found a friend for life. In the evening we went dancing. A perfect day in Paris. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0