Instagramveckan, Paris och sånt där.

Det är måndag och den klassiska måndagskänslan infinner sig. Idag är dagen då jag måste börja packa ner mitt liv i lådor igen. Tänkte i alla fall att vi skulle kika på veckan som var genom instagram. Om ni vill följa mig där heter jag som vanligt elsalisalarson. Vi kikar: 
 
Jag gjorde mig redo för att dra till Paris. 
 
Väl framme på hotellet hittade mamma en, vad hon trodde, mikrofontelefon. Men det var en lampa. 
 
Dag två i Paris, tisdag alltså, och vi tog oss till Eiffeltornet. 
 
Vi vandrade runt hela dagen och köpte lite gott på Ladurée och mumsade på om kvällen. Yum! 
 
Dag tre i Paris, onsdag, med riktig pariserfrukost. 
 
Vi kollade in Notre Dame. Ganska stor faktiskt. 
 
Träffade den här underbara människan som bor i Paris. Hon heter Emma-Klara. Vi har massor gemensamma vänner och är nästan själsfränder. Så himla kul att vi kunde ses! Mer sånt! 
 
Hittade ett rosa hus. 
 
Och en mysig gång. 
 
På onsdagskvällen blev det dans på ett jazzställe. Jag lärde Emma-Klara grunderna och sn körde vi! Jag dansade säkert en tio-minuterslåt med en trevlig svart man. Blev ganska trött om man säger så. Men kul var det! 
 
Det blev torsdag och vi såg den här. 
 
Sen for vi upp mot Montmartre och kikade i lite Vintage-affärer. Som den här till exempel, Mamie Blue. 
 
Fredag och vi hamnade återigen på Les Fleurs som blev min favoritbutik i Paris. En riktig pärla. Köpte hur mycket sin helst där. 
 
Överallt i många hörn finns det fina blomsteraffärer i Paris. 
 
Man vill bara bo där inne och omslutas av alla vackra och väldoftande blommor. 
 
I Paris stavas mitt namns såhär. Kanske ska jag börja med det. Z liksom. Ganska coolt! 
 
I Paris har man mustascher på golven. Très chic, n'est-ce pas?
 
Det blev lördag och jag var hemma igen. Tittade på mina fina kort som jag köpte i Paris lite överallt. 
 
Postade ett brev på söndagkvällen. Vem kan det vara till? 
 
Sen avslutade jag veckan med att äta färska jordgubbar Amelie-de-Montmartre-style. 
 
 
 
Translation: My week through instagram. If you want to follow me there my name is elsalisalarson.

Kommentarer
Postat av: Longevity - en blogg om hälsa

Ser ut som en fantastiskt fin vecka!

Svar: Det var det absolut! Hoppas din har varit fin!
Elsa Maria

2013-06-17 @ 13:19:54
URL: http://madelein.se/
Postat av: Emma-Klara

underbara bildet! vill dansa mera!! kram ekis

Svar: Och jag vill dansa mer med dig! Så himla himla fint att träffa dig!! Stor kram
Elsa Maria

2013-06-17 @ 14:15:57
Postat av: Longevity - en blogg om hälsa

Jatack, bortsett från en magsjuka som kom hastigt på har veckan varit kanon :-)

2013-06-18 @ 08:43:05
URL: http://madelein.se/
Postat av: Fröken H

Vilken underbar vecka! Paris är ju bara för bra <3 Vill också åka dit igen och rota i vintagebutiker, men London får det bli i år.

Svar: London är ju inte fy skam det heller. Du får skriva lite tips sen! Paris var verkligen så fantastiskt som man tänker sig!
Elsa Maria

2013-06-18 @ 21:10:30
URL: http://modemanifest.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0