Midsommar som det ska vara.

På Gnösten alltså. Ni kanske undrar vad Gnösten är? Eller var det är? Jo, det är ett, ska vi säga "skjul", utanför Linköping nära en håla som heter Ulrika. Det ägs av min vän Ludde och några till. Där på landet med dålig täckning, utan rinnande vatten och med utedass, där firas det midsommar. Varje år är det ett gäng som åker dit, men kanske lite olika konstellationer. Det var mitt tredje år i år och det var lika mysigt som vanligt. Jag fick ju Kerstin dagen innan och hann inte åka ut den dagen jag tänkt men det blev ju bra ändå. 
 
Bästa Elin var med såklart! Hon träffade sin Ludde just på den här platsen. 
 
Ebba, en ganska ny bekantskap som är tillsammans med en annan av ägarna till "skjulet". 
 
Blomsterpojkarna sjöng. Jag och Ebba hade gjort kransar till oss men pojkarna fick låna så att det skulle bli fint på bild. Simon och Ludde. 
 
Emil var med såklart. Han har flyttat upp till Umeå så har inte sett honom på ett halvår. Så himla fint att ses igen. Vi har varit med lika många år så nu är det tradition. 
 
Jag har Pippi-tröjan på och kransen i håret. 
 
En glad tjej alltså. 
 
 
I bakgrunden skymtas Elin och så Klara, som är Emils tjej. 
 
Pojkarna fortsatte sjungandet. Allt från Evert Taube till Lisa Ekdahl. Vi sjöng med såklart. 
 
Ebbas krans levde sitt egna liv och det stod ut trådar lite här och var. Men det gjorde ju ingenting. 
 
Jag laddade upp med lite Bridge, tantgodiset nr 1. Och ja, jag är beroende. 
 
Min vän Samuel var också där såklart. 
 
Hela gänget samlat och det blev min sista bild. Glömde ta någon bild på vår fina midsomamrstång som vi pyntade. Jag glömde liksom bort att kameran var med när det skulle dansas, och grillas, och mysas. Så inga fler bilder för den här gången. Men det är i alla fall en bra tradition det här med att åka till Gnösten vid midsommar. 
 
 
Translation: I spent my midsummer on the country at a place called Gnösten with good friends. I made myself a wreath and we sang songs and danced and ate and had a really good time, as always when I go there. It was my third year there and it's the best place to be at midsummer. 
 
 

Kommentarer
Postat av: emmaklara

Oh det ser ut som en fantastisk midsommar!
kram, har du fått mitt brev förresten?

Svar: Det har jag. Ett svar är redan på väg till dig!! Kramar
Elsa Maria

2013-06-29 @ 11:56:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0