Doften mellan hägg och syren.

Jag hade glömt bort doften. Doften av våren och sommarregn. När häggen börjar blomma och gräset klipps. När man går ute på morgonen och känner doften av dagg. Jag hade glömt bort hur mycket jag älskar den doften. Älskade vår. Äntligen är du här! Och försommaren, äntligen kan jag njuta ordentligt av doften som jag minns från min barndom. Minnena kommer till mig och jag ler. Ler för att det känns som hemma. Hemma på gården under tiden mellan hägg och syren.
 
 
Bilden hittar du här.
 
Bilden hittar du här.
 
Bilden hittar du här.
 
Bilden hittar du här
 
Bilden hittar du här
 
 
 
Translation: The sent of spring is in the air. The sent of summer rain. And all the flowers. I remember a time when I was young. Finally you are here my dear spring! I've forgotten how much I loved this time of the year. It feels like home. The time between Bird Cherrys and Lilac. 

Kommentarer
Postat av: Fröken H

Åh, det beskriver så bra hur jag också känner om tiden som är nu! Allt luktar så gott och jag är så pepp! :D

2013-05-22 @ 20:06:10
URL: http://modemanifest.blogspot.com
Postat av: Fröken H

Åh, det beskriver så bra hur jag också känner om tiden som är nu! Allt luktar så gott och jag är så pepp! :D

2013-05-22 @ 20:10:04
URL: http://modemanifest.blogspot.com
Postat av: Fröken H

Åh, det beskriver så bra hur jag också känner om tiden som är nu! Allt luktar så gott och jag är så pepp! :D

Svar: Eller hur? Bästa bästa tiden!
Elsa Maria

2013-05-22 @ 20:14:19
URL: http://modemanifest.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0