Sugar Hill Stockholm, lördag.

Så var det dags för lördagens vidare strapatser, nämligen Sugar Hill, dag 2. Gick dit själv eftersom mina sötnosar var lite sena. 
 
Här fanns det en hörna där man kunde bli tillfixad i håret. 
 
Och man kunde också bli sminkad vintage-style som fina Karoline här blir. 
 
Det fanns också en liten vintage-marknad där jag hittade några små fynd faktiskt. 
 
Hittade så himla söta barnskor och ville mest ta hem allihop!
 
Sen var det såklart dags för modevisning. Det var som en liten teater med sång som beskrev allting och söta modeller som självfallet spelade med.
 
 
 
De var så himla söta. 
 
Hittade denna på den lilla marknaden. En orginalautograf. Hur ofta hittar man en sådan? Dock lite för dyr för att få följa med hem. 
 
Så kom äntligen mina vackra damer och vi gick ut i värmen(!) och fotade litegrann. Fina Carrå!
 
Och så lilla jag. 
 
Och till sist söta Jessica. Så himla mys att få hänga med dessa vackra bönor som förgyller mina dagar med skratt. 
 
Sen gick vi inte och swingade loss till livebandet som spelade. Han inte ta fler bilder eftersom jag mest dansade resten av kvällen. 
 
Vilken underbar helg alltså. Är så trött nu i efterhand men alltså, det var så värt det. Hoppas vi ses där nästa år! 
 
 
 
 
Translation: My weekand activity: Sugar Hill Stockholm, a vintage jazzfestival. There was a fashion show and I danced all night with my lovely ladies. See ya next year! 

Kommentarer
Postat av: Lotta

Hej! Vilken fin blogg du har!! Hittade hit via Jessica Silversagas blogg och blev glad av att hitta en ny bloggfavorit! Såg i din presentation att du bland annat jobbar på Noa Noa. Spännande! Jag tänkte därför passa på att fråga dig hur storlekarna är där, rent generellt? Jag har alltid suktat efter Noa Noa-plagg men då det inte finns några butiker/återförsäljare i mina kvarter så blir jag hänvisad till nätet. Och jag vill helst inte hålla på med returer varpå jag undrar vad du tycker om storlekarna? Jag är en ganska normal Small. Har hört att Noa Noas storlekar är rätt "stora". Stämmer det? Vore toppen om du har möjlighet att svara!
Ha en fin dag!
Lotta

Svar: Tack så mycket! Vad kul att du har hittat hit! Ja, det är superkul att jobba på Noa Noa. Storlekarna kan variera ganska mycket. Ibland har jag XS, ibland M. Men mest har jag S och den funkar nästan alltid på mig. Tycker mer att kläderna är små i storlekarna numera. Det är ju alltid bäst att prova såklart men om du brukar ha S så tycker jag att du ska satsa på det. Hoppas du hittar några fina plagg att klicka hem, annars är du välkommen till Stockholm och Liljeholmens butik där jag huserar. Ha det gott! Kramkram
Elsa Maria

2013-05-08 @ 12:57:27
Postat av: Fröken H

Modevisningen verkar ju nästan för bra för att vara sann! :)

2013-05-09 @ 20:25:43
URL: http://modemanifest.blogspot.com
Postat av: Lotta

Tack snälla Elsa Maria för ditt svar! Jag ska surfa runt lite på nätet men kommer gärna förbi butiken när jag ska till Sthlm nästa gång! Isåfall hojtar jag till!
Ha det så gott!
Kram!

2013-05-09 @ 20:54:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0