Jag kunde göra allt, märk väl, allt.

 
 
Stockholm, staden där jag bor. Det är en sådan märklig känsla, en slags hatkärlek till den här staden. Jag hatar att jag älskar dig och jag älskar dig så mycket att jag hatar mig, som Håkan skulle sagt. Och lite så är det. Det är en så fantastiskt fin stad så man ibland går sönder. Ibland är den dock inte lika underbar och man undrar varför man flyttade hit. Jag har bott här i fyra år nu och det känns som hemma, absolut, men det är samtidigt något som får en att längta bort. Denna hatkärlek alltså. Jag kan ändå inte flytta härifrån. Det är ju vår stad! Jag hör hemma här på något vis. Den har vuxit sig fast och jag kan liksom inte släppa det. Har gjort en spellista som i princip formar mina känslor gentemot den här staden. Den här fantastiska, vidriga, ljuvliga, vackra, hemska, ensamma, ledsna och glada stad. Spellistan hittar ni här och den heter självklart Stockholm - Jag hatar att jag älskar dig. Känner du som bor här igen dig? 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Translation: My feeling towards Stockholm, the city I live in. I both love it and hate it. It feels like home and jet you sometimes long for something else. I've lived here for four years and I can not bring myself to move. This is home. This is our city! I belong here somehow and can not let it go. I've made a playlist that describes my feelings towards this city. This lovely, awful, beautiful, horrible, lonely, fabulous, sad, nice and glad city. How I love to hate to love you. You find the playlist here and it's called Stockholm - I hate to love you. If you live here, do you feel the same thing I do?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0