La vie en rose eller flärd som anstår en fröken i sina bästa år.

 
 
 
Har äntligen fått i ordning mitt rum efter att det fina sminkbordet från Vintagefabriken fått flytta in hos mig. Och vad passar då bäst om inte att visa hur det blev? 
 
 
Det blev lite ommöblering som ni som varit hos mig säkert märker. Övergav en gammal IKEA-möbel och flyttade om brudkistan och diverse väskor för att göra plats i mitten av rummet. Sminkbord måste ju ha en central plats i hemmet!
 
 
Just nu står Grace Kelly och några bitar av Paris på bordet tillsammans med någa läppstift och kära, kära Ivar, som får spela min karl för nu (han är egentligen en gammal släkting, farfars fars halvbror för att vara exakt, så Carrå tyckte att det rent av var snuskigt). Han är ju ändå rätt stilig, eller hur?
 
 
Det kändes helt rätt att stapla mina lådor och hattväskor bredvid bordet. 
 
Och självklart var jag tvungen att fixa klänningarna och korten på rätt plats så att bordet hamnade i centrum.
 
Jag är helt klart nöjd med mitt köp och med mitt älskade sminkbord. Nu kan jag varje morgon sätta mig tillrätta och fixa håret och sminka mig i all den flärd som anstår en fröken i sina bästa år! 
 
Tjingeling! 
 
 
 
Translation: I've got a new dressing table in my room and I'm so happy about it. I have rearrenged my room after it and now I can enjoy every morning at it and fix my hair and do my makeup with all the vanity that fits a lady in her prime.
 

Kommentarer
Postat av: Fröken H

Det blev jättefint! :)

Svar: Tack tack!
Elsa Maria

2013-10-23 @ 21:49:01
URL: http://modemanifest.blogspot.com
Postat av: Fanny

Ser hur fint ut som helst med sminkbordet - jag gillar starkt också din hög med olika hattväskor! Varför har inte jag också en sån?

Svar: Man blir alltid lika glad när man kommer in i rummet och ser att det står där. Ja hattväskor och andra lådor är bra på så många vis. Då slipper man ha allt liggandes framme och så ser det ju väldigt fint ut. Det är bara att börja samla ihop ett gäng och ställa fram! Så får du visa hur det blev sen :)
Elsa Maria

2013-10-27 @ 21:39:03
URL: http://fannylovisa.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0