Franska bakverk. En morgon med Mia Öhrn.

I fredags hade jag blivit inbjuden till en frukost för att fira att Mia Öhrns nya bakbok kommit ut. Och det var inte vilken frukost som helst, utan Champagnefrukost med just, franska bakverk. En morgon helt i min smak må jag säga. 
 
Uppdukat och fint var det när man kom. 
 
När Miriam kom blev det kramkalas. 
 
Det var eclairer, päron-tarte, croissanter och canaléer. 
 
På bordet var det uppdukat med olika porslin vid alla platser. 
 
Fantastiska Mia Öhrn berättade om recepten och bakverken. 
 
Med Champagne och mobilen i högsta hugg letade Miriam upp en plats. 
 
Fina Emma var också där. 
 
Min plats såg ut såhär. 
 
Och självklart måste allt fotograferas. Och kikas på. Och instagrammas. 
 
När allt hade fotats så var det dags att hugga in. 
 
Fast vi kunde inte riktigt sluta ta bilder. 
 
Vintageprylar-Lollo var också där såklart. 
 
Och fotograferandet fortsatte. 
 
Så till sist högg vi in på alla godsaker. Brioche, eclairer, croisanter, tarte, canaléer och florentiner. 
 
Mitt emot mig satt Emma och såg strålande åt. 
 
Och boken som hela spektaklet handlade om ser ut såhär. Från förlaget Natur & Kultur. Helt magiska sidor med finfina illustrationer av Katy Kimbell, fotagrafierna tagna av Ulrika Ekblom och alla fantastiska recept av Mia som man bara måste prova. 
 
Innan dessa vackra damer begav sig var jag tvungen att knäppa en liten bild på dem. 
 
Såhär såg jag ut dagen till ära. Lite franskt tema med rött och blått (hade en vit kofta också) plus de fina Eiffelörhängena jag fått av min vän Anna. 
 
Helst ville man ta med allting hem. Och lite fick vi med oss som jag sedan åkte för att bjuda Carrå på. Det var en strålande morgon med fint folk och underbara bakverk. Så nu är det väl bara att sätta igång och baka då. Undrar vad man ska försöka sig på? 
 
 
 
Translation: Last friday I was invited to a breakfast to celabrate Mia Öhrns new bakingbook called French pastry. We tasted eclaires, tarte, croissant, brioche and so on. Mia talked about the book and we got Champagne and photographed everything. It was a lovely morning with lovely people. So now it's time to do some baking. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0