Listan tagen från Mina vänner-boken

 

Här kommer en Mina Vänner-lista som jag hittade hos Emelie. Känner mig lite som åtta år igen när jag fyller i den. Vilka minnen! 

 

 
 

Namn: Elsa Maria Linnéa Axelsson

 

Smeknamn: Elsa, Elsie, elsapelsa, elsiepelsie, Elsa Lisa Larson, Elso, Nelson, E-M och Liten som alla insisterade på att kalla mig i gymnasiet.  

 

Ålder: 25

 

Stjärntecken: Jungfru

 

Född: På hösten mitt i natten. Året var 1988. Min mamma fick som present på sin födelsedag fyra dagar senare åka hem med mig. 

 

Bor: Stockholm

 

Ögonfärg: Gråblågrön

 

Hårfärg: Brun

 

Min Familj: Mamma Gun-Marie, pappa Gunnar (även kallade The two Guns när de var i USA som unga), bröderna Samuel och Josef och katterna Kerstin, Saga, Simson och Basse. 

 

 

 

 

Mina intressen: Sjunga, skriva musik, spela piano, dansa, skriva texter, vintage, rita, se på film, vara med kompisar. 

 

Favoritämne i skolan: Musik och bild. På gymnasiet även svenska och historia. 

 

Favoritfärg: Vinröd och mintgrön

 

Favoritmat: Pasta med laxsås eller tacos. 

 

Favoritfilm: En favorit är ju helt klart Amelie från Montmartre. Älskar fransk film. Annars en klassiker som typ Dirty Dancing kanske. Svårt att säga. Älskar att kolla på film. 

 

Favoritbok: Oj, så svårt. Den allvarsamma leken är helt klart en favorit, eller Stockholmsserien av Per Anders Fogelström. Annars älskar jag Harry Potter såklart!

 

Favoritidrott: Idrott och idrott men älskar att dansa. Annars är det nice att simma. 

 

Favoritprogram på TV: Dokumentärer eller när det går någon bra serie. 

 

Favoritdjur: Katt såklart! <3

 

Favoritserie på TV: Downton Abbey!

 

 
 

 

Jag tycker om: att få vara kreativ.

 

Jag tycker inte om: kött, korv framförallt. 

 

Jag skulle helst vilja bo: I en egen lägenhet där jag kan göra vad jag vill. Ha en pysselhörna och få inreda precis så som jag känner för. Gärna en tvåa så jag har rum för ett piano. Men i framtiden är jag helt klart sugen på att bo i ett hus, gärna i en småstad men nära till familjen och naturen. 

 

Jag vill bli: en grym musiker som kan spela in allt själv och bli asbra på att fota och redigera bilder. 

 

Mitt drömyrke är: att bli musiker eller journalist eller dekoratör. Eller varför inte allt. Jag vill helt klart jobba med något kreativt och få göra det jag tycker är roligt. 

 

Jag vill ha chans på: Det ni! ;)

 

Det här visste du inte om mig: Jag var sjukt elak som barn och tvingade mina kompisar att göra det som jag ville. Kunde säga saker som: – Du är inte så bra på det där va? (som jag sa när min bästis skulle slå in paket vilket jag fått äta upp efter att jag sa det). 

 

 

Tjing!

 

 

Translation: A wednesday list. Click on the Google translate button in the menu for translation. 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0