Moder Svea fyller 90 år, hon som är urmodern och livmodern.

 
 
 
 
Min mormor, min finaste mormor, fyllde i lördags 90 år. Hon heter Svea och är mamma till fem barn. Hon har 21 barnbarn och en drös med barnbarnsbarn. Vi brukar kalla henne urmodern för släkten. Hon är ju moder Svea. Sen brukar min kära far benämna henne som livmodern, också det för att hon är mamma, mormor, farmor, gammelmormor och gammelfarmor. Jag är så glad att jag fått ha henne här så pass länge. Hon är en förebild och har varit med om mycket i sitt liv. 
 
Här har vi hennes tre döttrar. Min mamma och mina två mostrar. 
 
Några av barnbarnsbarnen sjöng några sånger. 
 
Mormor Svea och alla hennes barn. 
 
Det var en fin eftermiddag med släkt och vänner. Hon var så rörd över alla som kom! Jag fick vara lektant till mina söta kusinbarn. 
 
Tjing!
 
 
Translation: Last saturday my grandmother turned 90 years old. She is mother of five children and she has 21 grandchildren and a lot of grand grandchildren. She is a real raw model and an inspiration. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0