Releasefest för Vintagefrisyrer.

 
 
I torsdags var jag bjuden på fest och inte vilken fest som helst utan releasefest för boken Vintagefrisyrer. Temat var speak easy och vi hade klätt upp oss i våra glittrigaste klänningar och fixat håret i 20-talsstil. Det fanns bubbel, öl i papperspåsar och sherry i kaffekoppar. Jazz spelades i bakgrunden och det bjöds på både dans, burlesque och sång i härlig speak easy-anda. 
 
Alla var så himla fina! 
 
Fina Johanna var där. 
 
 
En av huvudpersonerna i egen hög person, Emma, som tillsammans med två till skrivit boken. 
 
Lisen och En blommig tekopp-Emelie och Caroline var också där.
 
The Birdettes med Karoline i spetsen sjöng för oss.
 
 
Lisen och min nya bekanskap Sofia spexade lite.
 
Blixtrar smattrade och glittret glänste.
 
Själv såg jag åt såhär.
 
 
 
Hade hyrt en klänning på Old Touch och köpt en liten fjäder och ett halsband. Hade också fixat fingerwaves och lockade håret där bak. 
 
De tre författarna. Emma, fotografen Martina Ankarfyr och fina fina frisören Sarah aka Retroella.
 
De berättade lite om boken och om kvällen.
 
 
Efter det blev det burlesque med Rubylicious. 
 
En vacker kvinna, den där Emma. 
 
Vi fortsatte festen med att dricka sherry i koppar. 
 
Jag och Jessica, som jag dansar i samma dansgrupp som var lite galna i fotobåset. . 
 
Jag låtsades att jag var Karoline på framsidan. Vad säger ni, borde jag bli blond?
 
 
Jag och Lisen lekte litegrann.
 
Elsa i mustasch. 
 
Min fina roomie Caroline.
 
Lollo var vacker som vanligt i sin 20-talsstass. 
 
Efter några timmar av bubbel och mingel drog jag och några till vidare för att hänga lite till. Det var en mycket trevlig kväll med fina människor och vackra frisyrer. Om ni inte köpt boken än tycker jag att ni ska göra det. Ni kan beställa den här till exempel. 
 
Tjing!
 
 
Translation: A releaseparty for the book Vintagefrisyrer (Vintage Hairdos) with the theme "speak easy". Everyone were so beautiful in their most shimmering 20s outfits. 
 

Kommentarer
Postat av: Fairy of Inspiration

Ser superglammigt ut!

Svar: Det var det! Så himla mysigt! :)
Elsa Maria

2014-04-01 @ 19:52:59
URL: http://www.fairyofinspiration.se
Postat av: Lisa

Ser jätte mysigt ut! Lovar att köpa den :)

Svar: Bra! Gör det, bara gör det! :)
Elsa Maria

2014-04-01 @ 19:59:19
URL: http://retrolivetavlisa.blogspot.com
Postat av: Johan

Trevligt med 20-tals tema. Bra bilder.

Svar: Ja det var det! Tack! :)
Elsa Maria

2014-04-03 @ 05:44:29
URL: http://nattstad.se/soulful

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0