Adventskalender. Lucka 1: En bild från en dag du aldrig kommer glömma

 
 
 
 
Hej hallå! 
Det är dags för den eminenta Emily Dahls adventskalender. En bild per dag. Och jag börjar visst en dag för sent eftersom jag hade fullt upp med jobb igår. So here goes.
 
Detta är de tolv första luckorna och jag börjar på en gång med lucka ett i detta inlägg:
 
Lucka 1: En bild från en dag du aldrig kommer glömma
Lucka 2: En bild på något gott du ätit i år
Lucka 3: En bild på någon du älskat i år
Lucka 4: En bild du tog när du kände dig sorgsen/deppig/ledsen
Lucka 5: En bild på dig som någon annan tagit
Lucka 6: En bild från en resa du gjorde under året
Lucka 7: En bild du tagit som du själv tycker mycket om
Lucka 8: En bild från i år som bäst beskriver din vardag
Lucka 9: En bild från din arbetsplats/skola
Lucka 10: En bild på ditt favoritplagg just precis nu
Lucka 11: En bild på en person du saknat i år
Lucka 12: En bild från i somras som väcker din sommarlängtan
 
 
En bild från en dag du aldrig kommer glömma
 
 
elsablomgren4life
 
9 augusti. Två av mina bästa vänner gifte sig. Det var en sån himla fin dag! Trots att jag glömde minneskortet hemma så jag inte fick några bilder på vigseln så var det en magisk dag. Att umgås med några av sina närmsta vänner, få dansa tills man inte orkar dansa mer, äta av kakbuffén till man storknar och bara lyssna till härlig musik. Inga långa tal från släktingar utan det var bara som en fantastisk fest. Och jag hade så roligt att jag glömde ta bilder. Skrev en text till en sång som jag och brudgumen brukar sjunga tillsammans. Den är även brudens favoritsång. Minns inte exakt nu hur texten gick men en del gick ungefär såhär:
 
Ludde och Elin, de är gifta nu
Ludde, han är glad, han har fått sin fru
Det var den nionde augusti
 
Lite senare idag kommer lucka två. Puss!
 
 
 
Translation: First part in Emily Dahl's Christmas calendar. A day you never will forget. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0