And now you say you're leaving California. Gotta head back East and want to leave tonight.

 
 
 
 
Jag har helt missat att visa sista dagen i Kalifornien. Så nu är det dags. Mitt i allt julstök och annat. För tre månader sen ungefär åkte jag på ett äventyr med min familj. Min mamma fyllde 60 och det firades med att åka på en resa till Kalifornien. Vi har bilat längs med Highway 1. Vi har vandrat runt i San Francisco. Jag har shoppat i vintagebutiker i San Diego. Och till sist var vi framme i Los Angeles igen. Vi hade bestämt oss för att vi skulle se skylten i dagsljus. Sagt och gjort. 
 
hollywood6
Vi åkte uppför en bra stund och såg staden på håll.  
 
hollywood7
Väl uppe vid Griffith Observatory hade vi bra utsikt över Hollywood-skylten.  
 
hollywood8
Min bror Josef och Elin.  
 
hollywood9
Fina mammi! 
 
hollywood10
Och så pappa och Samuel. 
 
hollywood11
Det var supervarmt denna sista dag så jag fick använda både solbrillor och sailor-kepsen. 
 
hollywood12
Lite poserande framför skylten.  
 
hollywood13
 
hollywood14
 
hollywood15
Det var ganska fint att kika ut över L.A. och dess omnejd. Stort är var det är. Maffigt liksom. Naturen känns inte alls som hemma.  
 
hollywood16
 
hollywood17
Såklart man hann med ännu lite poserande.
 
hollywood18
Griffith Observatory. En väldigt vacker byggnad tycker jag minsann. Detaljerna är magiska.  
 
hollywood19
Mötte även denna snygging *dreggel*.  
 
hollywood20
Eftersom vi var så högt upp på berget var solen stekande het och nästan lite för varm. Men mamma klagade inte minsann.  
 
hollywood21
Sen vinkade vi hejdå till skylten, L.A. och Kalifornien. For till flygplatsen och begav oss hem mot kallare breddgrader. Snacka om att jag saknar det nåt fruktansvärt. Värmen och solen, var är du?
 
Det var en magisk resa på många sätt och vis. Ett äventyr. Har nog aldrig gjort en liknande resa förut och Kalifornien kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta. Om ni vill läsa mer hittar ni fler inlägg från resan lite längre ner i bloggen. 
 
Tjing!
 
 
Translation: Last pictures from my wonderful trip to California. We went up to Griffith Observatory in L.A. to look at the Hollywood sign. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0