DIY - Snöflingor

 
 
julpyssel1
 
 
julpyssel2
 
 
julpyssel3
 
 
Varför inte förgylla fönstret med vackra snöflingor i spets? Det gör vintern lite mysigare. Eftersom det verkar som att snön håller sig borta denna jul där jag befinner mig så måste jag då passa på att fylla mitt fönster med vackra flingor i olika former. 

 

Det du behöver är små spetsdukar i olika storlekar och former, socker och vatten.

 

 

Du gör såhär:

 

*Använd samma mängd vatten som socker och koka upp en sockerlag.

 

*Doppa dina dukar i sockerlagen och låt det sjunka in.

 

*Lägg sedan dukarna på en gamla handduk för att plantorka. Om det så behövs, stryk när de torkat ifall de ska bli mer jämna.

 

*Sedan är det bara att hänga upp i fönstret. Voila!

 
 
 
Translation: Do your own snowflakes for the window. You need cloths in different sizes and shapes, water and sugar. Use the same amount of water as sugar and boil syrup. Dip your cloths in the syrup and let it sink in. Then put cloths on an old towel to dry flat. If it is necessary, ironing when dry if they are to become more regular. Then, just to hang in the window. Voila!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0