Lucka 11: En bild på en person du saknat i år

 
 
midsommar6
 
midsommar7
 
midsommar9
 
midsommar10
 
Jag saknar den här tokpannan som står bredvid mig. Jag har träffat henne kanske tre eller fyra gånger i år och det känns så tomt när vi bara för några år sen i princip sågs varje vecka. Varje vecka hade vi tisdagsfika där vi fikade och gjorde det vi kände för. Spelade spel, såg en film, kollade fotboll, pluggade eller kanske stickade. Vi träffades för ungefär fyra år sen genom hennes man, som jag gick med på min folkhögskola, och vi började hänga jämt. I alla fall när hon var uppe och hälsade på (hon bodde inte i Stockholm då). Vi har samma humor och kan bara vara i varandras sällskap. Så himla fin på alla sätt och vis. Det känns lite tråkigt att livet har fått komma emellan och ta upp all tid. Inte okej, säger jag. Inte när man bor i samma stad i alla fall. Fast det känns långt bort då det verkligen är på andra sidan stan. Så henne saknar jag massor. Måste nog helt enkelt ringa ikväll. 
 
Detta var alltså lucka elva i Emily Dahl's julkalender. Imorgon kommer lucka tolv: En bild från i somras som väcker din sommarlängtan.
 
 
Tjing!
 
 
Translation: Part eleven in Emily Dahl's Christmas calendar. Someone you've missed this year. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0