Lucka 19: En bild från din semester/ditt sommarlov

 
 
gotland29
 
Min riktiga semester detta år var väl egentligen resan till Kalifornien. Men den var ju i höstas (plus att jag redan visat bilder därifrån under kalendern) så då väljer jag en bild från mitt sommarlov istället. Jag och mamma åkte till Gotland/Fårö. Det var innan midsommar precis. Jag hade slutat skolan för terminen och var helt slut efter den. Jag och mamma brukar åka någonstans bara vi två och i år åkte vi till denna magiska plats. Det hade inte riktigt hunnit bli varmt än. Även om solen lyste, blåste det mycket och vissa timmar på dygnet satt jag och huttrade. Det var lugnt på Fårö. Knappt en kotte där. Försäsong. Men det var så skönt att det var lugnt. Vi åkte runt och kollade oss omkring mest hela dagarna. Kikade in på Bergman-museet och kollade på alla fina raukar. En dag när solen strålade varm bestämde vi oss för att gå till stranden. Vi kunde ju i alla fall ligga där i solen och läsa även om det blåste kallt. Men jag hade bestämt mig. Jag skulle bada. Så var det bara. Sagt och gjort. Mamma stod påpälsad bredvid och fotade medan jag klev i. Sakta men säkert gick jag längre och längre ut. Det isade i hela mig men jag skulle bara i. Jag ska kunna säga att jag har badat på Fårö, tänkte jag. Det blev ett snabbt dopp innan jag sprang tillbaka upp mot land för att värma mig i solen. Det var en välbehövlig semester efter terminens slit. Ett fint minne att se tillbaka på. 
 
Detta var alltså Lucka 19 i Emily Dahl's julkalender. Försöker hinna med nästa lucka idag också. Lucka 20: En bild från ett äventyr du gjort i år.
 
Puss!
 
 
Translation: Part nineteen in Emily Dahl's Christmas calendar. A picture from your vacation/summer break.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0