Lucka 2: En bild på något gott du ätit i år

 
 
Dags för lucka två i Emily Dahl's julkalender. En bild på något gott du ätit i år. Det finns ju en hel del att välja på men valet föll på det här:
 
gotland5
 
En smarrig crêpe på Crêperi Tati vid Kutens bensin på Fårö. Denna magiska ö, strax norr om Gotland. Ön där Ingmar Bergman skrev och spelade in sina flesta verk. Ön där det är magiskt att vara. Underbara stränder och fantastisk natur. För mig symboliserar denna underbara crêpe en sån fantastisk plats för mig. En plats att njuta. Vila. Andas. Varje gång jag äter en crêpe med nutella tänker jag ofta på denna magiska plats. Fullt av rostiga bildelar, neonskyltar och en jukebox. Det känns liksom hemma. Plus att det är sjukt gott med crêpes över huvud taget. Bland det bästa jag vet, faktiskt. 
 
Imorgon visas lucka tre som är:
 
En bild på någon du älskat i år 
 
Tjing!
 
 
 
Translation: Second part in Emily Dahl's Christmas calendar. Something delicious you have eaten this year.

Kommentarer
Postat av: Stina - Tillvaron.se

Åh, jag funderade också på att lägga upp en bild från Kuten idag men valet föll på en annan Gotlandsbild. När vi var där i somras föll valet på en galette, nästa gång måste det helt klart bli något sötare!

Svar: Åh! Gotland är det bästa stället på jorden nästan. Man måste ju ha lunch också såklart. Jag brukar allt som oftast ta både och ^^
Elsa Maria

2014-12-02 @ 18:56:26
URL: http://tillvaron.se/stina

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0