Lucka 24: En bild som bäst beskriver din december

 
kerstinjul2
 
December månad har varit den tuffaste på länge. Känns som om jag haft tusen bollar i luften och då blir jag handfallen och kan inte göra något alls. Det har varit bra på många sätt, absolut. Men jag skulle behöva tagga ner en aning. Vila lite. Göra lite som Kerstin och sova. December kan beskrivas med en enorm trötthet. Jag orkar inte lika mycket som vanligt och alla bestyr och pyssel jag vill hinna med glöms bort i skymundan av det som verkligen måste göras. Eller så flyr jag in i filmens och seriernas värld. December har varit månaden då jag sovit dåligt, fått bra besked för att sen få dåliga. Det har varit upp och ner men samtidigt har jag klarat av det. Tagit mig igenom mörkret bit för bit. Nu blir det bara ljusare. Och jag ska göra som Kerstin och vila mig nu. Det behövs i december. 
 
 
Detta var den sista luckan i Emily Dahl's julkalender. Jag önskar er alla en riktigt god jul!
 
Puss!
 
 
Translation: Last part in Emily Dahl's Christmas calendar. A picture that best describes your december. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0