Lucka 4: En bild du tog när du kände dig sorgsen/deppig/ledsen

 
 
Det fjärde inlägget i Emily Dahl's  julkalender.  
 
höst2013
 
Det är någonting med hösten. Ni vet, när löven har fallit och allt mest är grått. Tiden står nästan stilla och man väntar på snön. Jag känner mig ofta väldigt nere på hösten och vinterhalvåret. Extra mycket till skillnad från det övriga året, den ljusa tiden. Den här bilden tog jag för ungefär ett år sen när jag var ute och gick i området där jag bor. Jag kände mig väldigt trött och lite nere. Hade haft en tung höst och en lång vinter väntade. Vad skulle jag ta mig till? Jag ville bara skippa vintern för att åter vakna till våren då de första blommorna slog ut. Lite så har det även känts denna höst. Jag har haft så mycket att göra i skolan att allt annat blivit lidande. Jag stressar för att hinna med dans och vänner. Jag glömmer sömn och mat. Ja, allt blir lidande. Och det är inte okej. Men samtidigt vet jag att det är det som är livet. Det går lite upp och ner. Och man får försöka anpassa sig till rytmen just för stunden. En dag i taget får man kämpa vidare.
 
 
Lite senare kommer dagens egentliga lucka. Lucka fem: En bild på dig som någon annan tagit.
 
Puss!
 
 
Translation: Fourth part in Emily Dahl's Christmas calendar. A picture ou took when you were sad.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0