Glasögonormen Elsa - en resa

 
Jag har haft glasögon till och från i ungefär sju år. Det blir några glasögon det eftersom jag tycker att det är en snygg accessoar och det är roligt att byta lite då och då. Tänkte att det vore en rolig grej att göra en tidsresa genom mina olika glasögon-looks. Insåg också efter att ha kikat igenom bilderna att det blir en stilresa också. 
 
 
Det här är mina allra första glasögon som jag införskaffade hösten i trean på gymnasiet. Jag fick under en lektion någon månad tidigare låna min klasskompis glasögon och insåg att texten på tavlan/overheaden var svart och inte grå. Satt i och för sig längst bak i klassrummet men ändå. Jag pallrade mig till en optiker som sa att jag var närsynt. Dock så pass lite så att jag egentligen inte behövde glasögon men jag tänkte att jag ville ha det ändå. Skönt att ha i skolan liksom. Började också övningssköra runt den här tiden och då var det skönt att kunna se vägskyltarna lite bättre. I början använde jag dem mer sporadiskt men efter lite mer en ett år hamnade de på min nos ganska permanent.  
 
 
Mitt andra par är dessa vinröda som jag köpte hösten jag fyllde 20. Min syn hade förändrats till det sämre och det var dags för något nytt. Jag hade blivit mer och mer kär i färgen vinröd och var då "tvungen" att köpa ett par glasögon i den bästa färgen. Dock var de svåranvända och jag började med linser i samma veva så det blev inte jättestor användning av dessa tyvärr.  
 
 
Nästa par ut är dessa svarta som jag använt mest av alla mina glasögon hittills. Precis innan jag flyttade upp till Stockholm gick jag och beställde dessa. Vips, så orkade jag inte använda linser utan kände mig som hemma i dessa skönheter. Lite mer neutrala i färgen och smidigt att kunna ha glasögon jämt.   
 
Efter ännu ett år tänkte jag att det vore kul att ha några glasögon att byta med. Fick för mig att pilotbågar var något för mig. 
 
 
Dessa båda varvade jag lite med under några år. Men mest blev det de svarta. Dessa två bilder ovan är från bloggen jag hade innan denna. Båda är tagna sommaren 2011. 
 
 
För snart två år sen startade jag upp denna blogg och då såg jag ut såhär. I pilotbrillorna och gips och allt. 
 
Efter det har jag mest sett ut såhär.  
 
Men för ett år sen ungefär fick jag ett ryck igen. Jag hade länge drömt om runda glasögon men aldrig fått tummen ur. Jag åkte och hälsade på min vän Anna i Göteborg och när jag var där pep jag in på Smarteyes och beställde två par glasögon. Dessa har ni sett mig mest i det senaste året. Jag trivs i dem. De är små, bra färg och man ser äntligen mina ögon ordentligt. De känns som jag helt enkelt.  
 
Jag köpte även detta par, vilka jag i princip använt en eller två gånger. De har känts lite obekväma men jag tycker att de är sjukt fina ändå. Kanske borde jag börja använda dessa lite mer, eller vad säger ni? Så jag har något att byta med? Har börjat smyganvända dem mer hemma men det kanske är dags att de ännu en gång ska få se dagens ljus bland folk. 
 
Det var min glasögonresa det. Vilka är era favoriter? Och borde jag byta lite oftare? Vore roligt att veta vad ni tycker och tänker. 
 
Puss!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ida

Haha du vet ju att jag älskar de runda, önskar mig alltid lite närsynthet när jag går in här innan jag inser att det ju egentligen vore mest opraktiskt...

Svar: Man vänjer sig. Nu vill jag knappt vara utan glasögon, men sen så tycker jag att det är en sån rolig detalj också. Jag älskar också de runda :)
Elsa Maria

2014-02-26 @ 11:56:04
URL: http://idashemligablogg.wordpress.com
Postat av: Johanna

Runda definitivt! Passar dig SÅÅ bra! :D

Svar: Åh! Tack så mycket!
Elsa Maria

2014-02-26 @ 13:24:05
URL: http://johannalidbrandt.com
Postat av: Jenny Olofsson

haha vad underbart att få se dina bilder! det är fantastiskt hur mycket glasögon kan göra :) Så snyggt

Svar: Visst är det så? En liten detalj kan verkligen göra hela utseendet :)
Elsa Maria

Postat av: Ellen Lindberg

Jag älskar de två sista!

Svar: Jag med! hihi.. Kram!
Elsa Maria

2014-03-03 @ 11:50:27
URL: http://lindbergellen.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0