Jazz baby in the morning

 
 
 
 
Jag älskar att ta det lugnt på morgonen. Oftast blir det dock inte så eftersom jag har väldigt svårt att ta mig upp ur sängen. Jag vill verkligen inte vakna. Eller snarare, jag vaknar inte. Igår fick min kära mor ringa nästan tjugo gånger innan jag vaknade och svarade. Men, när jag väl får en lugn morgon utan stress eller försovning så njuter jag. Då sätter jag på radion och fixar frukost till morgonpasset i P3 eller till en härlig jazzplatta och gör mig i ordning i lugn och ro.  
 
 
 
 
Den senaste tiden har jag inte hunnit med just det här. Att ta det lugnt. Skolan tar mycket av min tid och jag vill helst ligga i sängen hela dagen. Och då blir min lugna morgonrutin lidande. För jag får stressa iväg och på sin höjd äter jag en banan på tåget mot skolan. Jag som älskar frukost och de ensamma mornarna när man bara får rå om sig själv. Lyssna på jazz, radion eller kanske frukosta i sängen framför en serie. 
 
Just nu får jag njuta av att jag har blommor på bordet och att våren är på väg. Tänker fylla mitt hem med ljusa färger som hör våren till, mängder med tulpaner och jazz såklart. Och sen får jag hoppas att livet snart lugnar ner sig så jag får njuta av mina morgonrutiner. Älskar för övrigt mitt notblad som det står Jazz baby på. Färgerna och just tanken på jazz på morgonen. 
 
Hoppas ni får njuta av era mornar i alla fall! 
 
Tjing!
 
 

Kommentarer
Postat av: Jenny Olofsson

Åh jag har inte haft en lugn och stilsam morgon på såå länge. Jag gör precis samma sak som du och ligger och sover alldeles för länge. Mitt problem är dock att jag ligger och drar mig för länge och sedan får jag skydda.

Jag borde försöka hitta tillbaka till den morgon rutinen.

Svar: Ja, samma här. Imorse fick jag i alla fall en lugn frukost och kunna hinna äta vad jag vill. Tänker att morgonrutinerna kanske kommer med ljuset och våren. Vi får hoppas i alla fall!
Elsa Maria


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0