Tonårsmodet 1954.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Igår kväll kikade jag på den här journalfilmen om tonårsmodet 1954. Så himla fint och inspirerande. Älskar de gamla journalfilmerna och Svt har en hel drös med sådana för allmän beskådan. Och galet vad fina klänningar, dräkter och kappor det fanns i filmen. Idag låter vi inspirationen flöda tycker jag. Konstig tanke att det är 60 år sedan. Det fina är att min mamma föddes det året så det här blev visst en liten hyllning till henne. Året 1954, då tonårsmodet var på modet. Strax ska jag in till stan och hämta en grej som jag köpt i veckan som ni såklart ska få se så småningom.
 
Bilderna är från min pinterest och ni hittar dem här
 
Tjing!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0