Förr eller senare exploderar jag!

 
 
 
Boken många pratat om på sistone. Jag fick tipset att läsa den av Emelie och har inte tagit mig för förrän nu. Plus att jag såg att även Sandra läst den.
 
Boken handlar om en cancersjuk 16-årig tjej som på ett stödgruppsmöte för cancersjuka träffar Augustus Waters. Hon kämpar med att försöka vara en vanlig tonåring trots vetskapen om att hon snart ska dö men hon vill samtidigt inte ge för mycket hopp till de som är runt omkring eftersom hon inte vill såra folk mer än vad hon redan gör. 
 
 
Hazel blir nog lite förvånad över att Augustus är så på henne men på något vis faller hon till slut. Och det tar henne med på en resa hon aldrig trodde att hon skulle få vara med om. 
 
 
 
Och Augustus är helt klart förälskad i Hazel Grace, som han kallar henne.  
 
 
 
Det är en bok om liv och död och man blir både glad och berörd. Det känns på något vis så nära döden men samtidigt så är kärleken också så närvarande i boken. Den är väldigt lättläst eftersom den riktar sig till ungdomar och känns på något vis väldigt amerikansk. Men på något vis så tycker jag så mycket om den för man blev så glad och ledsen på samma gång. Och så önskar man själv att man träffat någon som Augustus som säger att det är ett privilegium att få hjärtat krossat av en. 
 
 
Är det någon mer som läst den? Vad tyckte du?
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0