Listan av 2013.

 

Snodde denna från Sandra. Det är ju så roligt med listor. Nu sammanfattar vi 2013 tycker jag.

 

 
 
 

Gjorde du något 2013 som du aldrig gjort förut?


Jag började plugga på högskola och jag åkte till Paris. 

 

Vilka länder besökte du?

Jag var i Frankrike.

 

Vad var din största framgång 2013?

Att jag började tänka på mig själv och gjorde det jag ville göra. Tog bloggen till en ny nivå. 

 

 

 

Bästa köpet?

Min kamera tror jag minsann. Eller mitt sminkbord. Använder båda väldigt ofta i alla fall. 

 

Gjorde någonting dig riktigt glad?

Att få lära känna nya människor och inspireras av dem. 

 

Och ledsen?

Att bli sviken när det är som mörkast. 

 

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2013?

RY X – Berlin

År&Dar – Så många år - Extended Version

Veronica Maggio – Hädanefter

Ólafur Arnalds – Tomorrow's Song

Håkan Hellström – Du är snart där

Monica Zetterlund – Sakta vi gå genom stan

Håkan Hellström – Du kan gå din egen väg

James Blake – Retrograde

The Tallest Man On Earth – 1904

 

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Helt klart gladare, vilket har varit så fantastiskt skönt. Ett av de bättre åren jag haft. Älskar att vara tjugofem! 

 

Vad önskar du att du gjort mer?

Pluggat lite bättre kanske. För det är något jag inte gjort så himla bra. Annars hade jag velat resa mer och njuta mer av sommaren.

 

Vad önskar du att du gjort mindre?

Jag hade nog velat göra mindre saker överlag. Eller egnetligen inte men jag hade behövt göra det så att det inte var lika nära att gå in i väggen. 

 

 

 

Blev du kär i år?


Nä, faktiskt inte. Jag blev kär i min katt ;).

 

Favoritprogram på TV?

Jag brukar inte kolla så mycket på TV men kikar gärna på SVTplay då och då. Oftast är det Downton Abbey, Historieätarna, eller någon dokumentär eller annan bra serie som går. 

 

Bästa filmen?

Känn ingen sorg och Monica Z. 

 

 

Bästa boken du läste i år?

Alltings början eller Bonjour Tristesse. 

 

Årets bästa låtar?

Har gjort en lista med alla låtar jag lyssnat på under 2013. Den hittar ni här. Kan nog säga att det är flera av dem som är i toppen. 

 

Bästa matupplevelsen?

Antar när jag upptäckte en av mina nya favoriträtter. Receptet hittar ni här

 

 
 
 

Något du önskade dig och fick?


Jag fick en Kitchen Aid när jag fyllde tjugofem. Bästa presenten. Och så fick jag min egen katt. 

 

Vad gjorde du på din födelsedag 2013?

Jag blev väckt av Caroline och Simon med superfrukost och sång. Sen fick jag en heldag med Caroline som tog med mig till butiker där jag fick välja presenter, sen åkte vi till Nordiska muséet och fikade sedan på Sturekatten tillsammans med Jessica. På kvällen dansade jag och när jag kom hem fick jag pannkakor som var rosa av Carrå. En mycket fin dag må jag säga. 

 

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?

Tror inte det. Jag vill inte tänka på sånt i efterhand. Men om jag måste säga någonting så hade det väl varit att slappna av mer och sluta oroa sig för allt. 

 

 
 

Vad fick dig att må bra?

Mina vänner, min katt, musik, min mamma, solen, sommaren och dansen. 

 

Är det något du saknar år 2013 som du vill ha år 2014?

Jag vill ha ro. Ro att pyssla med projekt, ro att musicera, ro att ta hand om mig själv. Det vill jag ha. 

 

Vilken kändis var du mest sugen på?

James Dean? Eller Johnny Depp kanske. 

 

 
 
 
 
 
 
 

Vem saknade du?

Anna, helt klart. Min bästa vän Anna, som jag inte sett sedan maj. Klart man saknar. 

 

De bästa nya människorna du träffade?

Träffade så många nya vänner det här året, människor som gör mig glad. Så som Lisen, Emelie, Emma-KlaraJonna och Jessica.

 

Högsta önskan just nu?

Att hitta den perfekta lägenheten för mig och Kerstin (katten) och att få känna mig lugn och tillfreds med livet. 

 

 

Translation: The list of 2013. 


Kommentarer
Postat av: Fröken H

Vilket fint år du hade! Hoppas 2014 blir lika bra och bättre! :D

Svar: Det blir bara bättre och bättre tycker jag :). Men ja, det var ett fint år på många sätt!
Elsa Maria

2014-01-07 @ 20:34:43
URL: http://modemanifest.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0