Rosendal och dess prunkande trädgårdar.

 
För två veckor sen när jag var hemma i Stockholm mötte jag upp vackra Sofia för en förmiddagsfika vid Rosendals trädgård. 
 
rosendal1
 
rosendal2
På trädgårdscaféet var det uppdukat med mängder av godsaker och vackra växter.  
 
rosendal3
Allt låg som i ett växthus och i taket hängde pompoms. 
 
rosendal4
Jag köpte en magiskt morotskaka.  
 
rosendal5
Mitt sällskap för dagen, Sofia.  
 
rosendal6
Mitt andra sällskap för dagen var denna filur och hens kompisar.  
 
rosendal7
De kom nära och åt av vårt fika de med. Jag fick mata dem ur händerna.  
 
rosendal8
Sen gick vi en tur i trädgårdarna. Luktade och tittade.  
 
rosendal9
 
rosendal10
Vackra vackra Sofia bland blomstren.  
 
rosendal11
 
rosendal12
Hittade magiska pioner. Ville inte sluta titta på dem.  
 
rosendal13
I ett av växthusen fanns det växter till försäljning och de hade dekorerat fint på väggarna.  
 
rosendal14
 
rosendal15
I fönstrena fanns sticklingar av pelagoner och andra blommor. Ville aldrig gå härifrån.
 
Puss! 
 
 
Translation: Two weeks ago I met my dear friend Sofia for a coffee and a walk in the parks of Rosendal in Stockholm.  
 

Kommentarer
Postat av: Fröken H

Vilken underbar plats!

Svar: Ja det är strålande vackert där :)
Elsa Maria

2014-07-16 @ 21:20:41
URL: http://modemanifest.blogspot.com
Postat av: Lisen

Åh vad fint! Dit får du ta med mig någon dag! <3

Svar: Självklart!! <3
Elsa Maria

2014-07-17 @ 17:46:57
URL: http://absolutlisen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0