Antik & Vntagemässan på Årsta Slott och en picknick med en vän

 
Just nu befinner jag mig i Göteborg hemma hos min fina vän Anna som jag inte träffat på ett år. Helt sjukt vad tiden går. Ikväll ska jag på Håkan Hellström med några instagramvänner och innan dess ska jag hinna träffa min kusin och gå på bio är tanken. Mycket att göra, men nu är äntligen skolan slut, så när som på en liten tenta nästa vecka. Men nu är jag i Göteborg, nu ska jag njuta av ledigheten!
 
Förra söndagen åkte jag till Årsta Slott med min vän Elin, som jag inte heller träffat på länge. Vi bestämde att vi skulle åka på picknick och se vad som fanns på slottet. 
 
 
antik1
Det var fullt med smycken och andra trevligheter. 
 
antik2
Som till exempel det här. Perfekt för sminkbordet.  
 
antik3
I rum runt om i slottet hängde klänningar, kjolar, nattlinnen och dräkter i långa rader. 
 
antik4
Mer till sminkbordet. 
 
antik5
Det fanns massor till den pastelliga handskälskaren. 
 
antik6
Vi gick genom slottets gångar och trappor och letade oss fram.  
 
antik7
Tillslut hamnade vi på gräset utanför slottet. Det var helt fantastiskt skönt ute. 
 
antik8
Bästa bästa Elin, som jag har saknat henne. Hon hade med sig kladdkaka och saft och det var så skönt att få sitta ner en stund i solen. 
 
antik9
 
antik10
Så här såg jag ut för dagen. Min älskade sjömansklänning som jag köpt av Jessica, skor från Swedish Hasbeens och bältet från min mammas garderob. 
 
antik11
 
antik12
 
antik13
 
Det var en fin dag på många sätt som fortsatte med ännu en picknick i Vasaparken med ett gäng vänner. 
 
Snart kommer bilder från Göteborg också. Jag lovar! 
 
Tjing! 
 
 
Translation: Last sunday I went to Årsta Slott (Årsta Castle) for a Vintagefair and a picknick with a dear friend. 
 

Kommentarer
Postat av: Anna J

Åh va härligt det låter med Göteborg och att få gå på Håkan-konserten. Jag är lite avis, men på ett glatt vis. Ha så himla kul!

Svar: Ja det var mysigt! Förhoppningsvis kommer det fler tillfällen så att du också kan åka :)
Elsa Maria

2014-06-07 @ 10:18:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0