Gamla Linköping och dansen

 
För en vecka sen begav jag mig på kvällen till Gamla Linköping.
  
swing1
Det är så himla fint där med gamla butiker och kullersten. 
 
swing2
Det är en idyll att vara där och man vill bara gå tillbaka i tiden och bo just där. 
 
swing3
Jag tog mig igenom gången och hörde på håll toner av musik. 
 
swing4
Hittade denna skylt med det fina ordet Flärd.
 
swing5
Och vad hittade jag då? Jo, ett gäng Lindy hoppare på dansbanan som svängde sina lurviga. 
 
swing6
Solen strålade och det var sommarvarmt i luften. Dansade och njöt av sommaren innan jag var tvungen att åka hem.
 
 
Tjing!
 
 
Translation: Last week I went dancing in a small part of my hometown called Gamla Linköping (Old Linköping). So beautiful with it's old houses and streets. Also went dancing on the local outdoor dance place. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0