Hemhemma.

 
Hemhemma. Där jag växte upp. Var ju där förra helgen och tog då lite bilder på huset och allt runt omkring. Och just nu sitter jag faktiskt på tåget dit igen. Min kära mormor fyller hela 90 år imorgon så då måste man ju fira det! Men tåget var ju självklart försenat med nästan en timme så nu sitter jag här någonstans i Sörmland och väntar på att få komma hem.
 
 
 
Det här huset brukar vi kalla bon eller boden. Den nedre bon är där vi har cyklar och dylikt. I mellanbon finns diverse gamla möbler och husgeråd från farmor plus en frys full med kakor och bär. I den övre bon eller i uthuset eller vad man säger är det som en liten lägenhet med två rum, en hall och en toalett. Men nuförtiden är toaletten utriven och de andra rummen används som förvaring av grejer vi inte får plats med i stora huset. 
 
Våren hade kommit till slätten och det vat fullt med krokusar i hela trädgården. 
 
Huset!
 
Älskar den blå färgen på dörrarna i kombination med det röda och vita. 
 
Självklart kom en av katterna ut och ville sällskapa med mig. Det här är Simson, mina damer och herrar!
 
Och naturligtvis var han tvungen att åma sig lite och visa sig snygg. 
 
Och när jag gick iväg en bit kom han springandes och ville gosa. Mys! 
 
Så lämnar vi Simson och slätten för den här gången. Eller ja, ni gör, jag är snart där. Önskar er en trevlig helg! Jag återkommer imorgon om en grej jag gjorde igår! 
 
Tjing! 
 
 
Translation: The place where I grew up. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0