Jag bor fyra trappor upp och du är välkommen in!

 
 
Jag har fått förfrågan om att visa upp mitt hem av finaste Johanna. Jag bor tillsammans med min vän Caroline i ett studentboende på fjärde våningen. Det är en tvåa, så vi har varsitt rum, ett litet kök, en hall och ett badrum. Idag vill jag visa er mitt rum. Kom in!
 
 
 
 
Det första man ser när man kliver in är min klädställning med alla mina vintageklänningar. 
 
 
 
 
 
 
På väggarna har jag klänningar blandat med vykort. Älskar mammas gamla brudkista som innehåller alla lakan och sådant. Sen har jag ju mitt fantastiska sminkbord. Sitter där varje morgon och fixar mig i håret. 
 
 
 
 
Sen har vi min lilla soffhörna. Den lilla lampslingan har jag gjort själv. Fick samla lampskärmar i en evighet innan jag kunde bygga ihop den. Soffan har min mamma köpt på loppis för 50 kr och klädde sen om den tillsammans med en gammal tant som också heter Elsa så att den blev så fin som den är nu. Har annars en sådan lyx att hitta en massa möbler hemma på gården där jag är uppvuxen. Det lilla soffbordet är just en sådan sak. Tror att den tillhört mina farföräldrar en gång i tiden. I fönstret har jag min lilla rådjurssamling och blommor som jag nyligen köpt för att pigga upp mig själv. Ni har säkert noterat att jag inte har någon bokhylla, så mina stackars böcker står staplade på golvet. Så kan det gå!
 
 
 
 
Tycker om att pynta och göra det fint på mina fönsterbrädor. Häromdagen fixade jag till det såhär. En bild på min farmor som ung, en jordglob och så två Eiffeltorn. Plus alla mina anteckningsöcker i en rad. 
 
 
 
 
 
Sänghörnan ser ut såhär. Kuddar från typ Indiska och Lagerhaus. Och så min tavelvägg med samlade ramar och bilder. Plus att jag har mina jätteblommor i rosa och gult. De är så fantastiskt fina tycker jag. Vi hade dem på mitt gamla jobb som dekoration i skylten. När de inte behövdes längre frågade jag om jag fick några och det fick jag. Så bra grej alltså. 
 
 
 
Det var rundturen hemma hos mig det! Vill ni se mer? Och vad gillade ni bäst?
 
Puss! 
 
 
Translation: Welcome to my home. For translation, click on the Google translate bar in the menu.  
 

Kommentarer
Postat av: Johanna Retrolover

Jag dör så fint!!! Älskar lampslingan.

Svar: Hihi! Jag också! <3
Elsa Maria

2014-03-14 @ 19:48:08
URL: http://www.retrolover.se
Postat av: Fröken H

Så fint du har det! Jag gillar verkligen sminkbordet och den fina soffan :)

Svar: Tack! Jag med! ;)
Elsa Maria

2014-03-14 @ 20:46:07
URL: http://modemanifest.blogspot.com
Postat av: Isabella Lindquist

Åh vilken söt liten soffa! Jag är himla avis på din trearmade lampa och alla fina hattaskar! För att inte tala om sminkbordet och alla klänningar. Pjuh...!

Svar: Tack! Det är bara att börja leta på loppisar och andra bra ställen så är du snart ifatt ;)
Elsa Maria

2014-03-14 @ 23:54:04
URL: http://bellalindquist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0