Babettes goes Lindy Hopin'


 
 
Imorgon/idag, fredag, är det dags för Babettes Kafferi i Linköping att slå upp portarna för Lindy Hop! Jag är sjukt peppad att det är just när jag är i stan och på det bästa caféet i kvarteret. 


Det kommer att bli livemusik av ett band som kallas Farbror Loods Orkester och från kl. 19.00 är det nybörjarkurs. Mellan 20.00 och midnatt släpps dansen lös på riktigt. Det kommer att finnas fika som passar till temat, då bland annat karamelliserade popcorn och jitterbuggare. 

Och om ni undrar varför jag vet så mycket om det här så har jag intervjuat en av de som är ansvariga för kvällen. Så alla ni Linköpingsbor där ute, vi ses väl på Babettes för en svängom?

 

Tjing! 

 

 

Translation: Dance night at a cafe called Babettes in my hometown tonight (friday). 

 


Kommentarer
Postat av: Isa

Vet du om det kommer vara nästa vecka också?

Svar: Förlåt för mitt sena sena svar. Tog visst sommarlov på bloggen. Dansen var bara en engångsgrej just den helgen. Men vem vet, det kanske kommer tillbaka :)
Elsa Maria

2014-05-23 @ 20:16:37
URL: http://isaspoang.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0