Lindy Hop på Babettes Kafferi

 
Förra fredagen var det Lindy Hop kväll på Babettes Kafferi i Linköping. Det var så perfekt att det var just den veckan som jag var i stan. Skrev tillochmed lite om det i tidningen som jag praktiserade på. Så bra grej alltså. 
 
babettes1
De hade ordnat det fantastiskt fint med vimplar och allt.  
 
babettes2
Det bjöds på diverse kakor och annat gott så som schackrutor, körsbärsmuffins, chokladbollar och karamelliserade popcorn.  
 
babettes3
Det fanns även kanelsnittar, jitterbuggare, cookies, maränger och krämig kladdkaka. Så himla svårt att välja.  
 
babettes4
Utanför stod en gammal radio och musiken ljöd ut mot gatan. 
 
babettes5
När det blev för varmt i dansen var det bara att gå ut och svalka sig i sommarnatten. Jag dansade och pratade tills det stängde innan jag gick hemåt i den ljumna natten.
 
Tjing! 
 
 
 
Translation: Last friday it was Lindy Hop at Babettes Kafferi in Linköping. A lovely evening with sweets and dancing. 
 

Kommentarer
Postat av: Fairy of Inspiration

Ser sjukt trevligt ut! Ska planera in ett besök nästa gång jag är i Linköping!

Svar: Ja det tycker jag du ska! Babettes år det mysigaste caféet i stan!
Elsa Maria

2014-06-01 @ 22:49:27
URL: http://www.fairyofinspiration.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0