Nordiska museet.

 
 
I fredags bestämde jag mig tillsammans med mina två klasskompisar att gå till Nordiska museet. Varför inte göra det när man är ledig liksom, tänkte vi. Det slutade med att vi hängde där nästan hela dagen och fortsatte vårt häng resten av kvällen. En finfin dag helt enkelt!
 
nordiska1
Jag hade på mig det höstigaste i min garderob. En klänning från Old Touch och så en vinröd kofta över. Och ser ni broschen? Det är den bästa broschen i min samling just nu. En katt som fått tag i en mus. Supergullig i alla fall. 
 
nordiska2
 
nordiska3
Stackars mina fina klassisar som tvingades fota mig. Men fina är de! 
 
nordiska4
Bland annat kikade vi på en utställning om socker. De hade gjort olika delar som i en stad där utställningen var. Ett konditori, en biograf, en affär och ett lager. Väldigt intressant. Man fick en liten tankeställare om att äta mindre godis såklart. Hoppas det håller i sig (för er som inte vet, jag är sockerberoende). Mycket mys i alla fall att bara ta sig tiden att vandra runt i den där fantastiska byggnaden.
 
Tjing!
 
 
 
Translation: Me and my two classmates went to a museum the other day. So lovely to be in such an old building. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0