If you're going to San Francisco, be sure to wear some flowers in your hair.

 
 
 
 
Haight-Ashbury. Tänk flower power och bohemiskt 60-tal. Det var här det började. Och jag är helt förälskad i denna plats. 
 
sanfrancisco38
På min mammas födelsedag tog vi oss hit för att äta glass och kolla oss omkring. Hittade till den här magiska butiken. 
 
sanfrancisco39
Därinne fanns det allt möjligt och jag köpte mig ett ankare att ha som prydnad.  
 
sanfrancisco40
 
sanfrancisco41
Jag vet att det är samma motiv på bilderna men tycker att de får så olika karaktär. I den här butiken där jag tog dessa två bilder finns allt mellan himmel och jord vad gäller vintage. Butiken heter Decades of Vintage och precis som namnet avslöjar så finns det plagg från alla årtionden. Allt är kategoriserat efter årtal. Fantastisk butik. Är du i Haight-Ashbury måste du kika in! 
 
sanfrancisco42
 
sanfrancisco43
En annan sak med detta ställe (egentligen San Francisco i allmänhet) är alla fantastiska hus i alla möjliga färger och former. Jag vill flytta in i alla. Helst nu på en gång. Vem är med mig? 
 
sanfrancisco44
Såklart måste Jimi Hendrix finnas som en väggmålning.  
 
sanfrancisco45
Vi tog sen en glass på Ben & Jerrys vilket blev mammas tårta för dagen. Supergott! 
 
sanfrancisco46
Kunde inte sluta leta efter fina hus. Tror att min familj blev lite trött på mig när jag bara: – Ska bara ta ett kort, eller två! Vänta lite.. 
 
En fin dag i en vacker stadsdel i San Francisco. Hade velat gå där mer och kika in i alla vackra butiker. Men familjen sa stopp och belägg och ville vidare. Då får man väl kompromissa, tänkte jag. Någon dag ska jag tillbaka dit. Till fantastiska San Francisco. En av de finaste städer jag vet.
 
I nästa inlägg om resan har vi lämnat San Francisco bakom oss. Vart vi for får ni se en annan dag. 
 
Tjing!
 
 
 
Translation: Last day in San Francisco. We went to the lovely Haight-Ashbury where the flower power started. Beautiful place!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0