Höst-dagens i fyra nyanser av vinrött.

 
Nu är jag hemma igen i höstiga Sverige efter nästan två veckors semester i Kalifornien. Känns så konstigt att vara hemma och jag är sjukt jetlagad. Men här finns inte tid för vila inte. Jag var tvungen att åka till skolan idag för att fixa en deadline. Men nu är det helg! Jippie! Och imorgon är det Bike in Tweed. Ses vi där? 
 
Såhär såg jag ut idag:
 
autumncolors1
Höstkappan var på och jag satsade på att gå all in för hösten med att klä mig i vinrött dagen till ära.  
 
autumncolors2
 
autumncolors3
 
autumncolors4
 
autumncolors5
 
autumncolors6
 
Nya kjolen som jag köpte i en fantastisk vintagebutik i San Diego. Har även en matchande kavaj till som är så sjukt fin. Måste visa någon dag. Hela setet är från sent 30-tal eller tidigt 40-tal. Så himla fin färg! Min favorit. Koftan och blusen är båda från mitt jobb, Noa Noa. Halsbandet är från Pill Jewelery, bältet var min mammas och strumpbyxorna tror jag är från Lindex. Och till sist har vi skorna som är supergamla men fortfarande ganska fina, från Nilson och så nagellacket som är Essie i färgen Thigh high. 
 
Det var en dagens det. Längesen jag hann med det. Passade även på att inviga mitt nya objektiv som jag köpte i Amerikatt. Ett 30 mm från Sigma. Är hur nöjd som helst. Snart, när jag hinner och orkar, ska jag visa bilder från min resa. Håll ut. 
 
Hej så länge!
 
 
 
Translation: Today's outfit. All in burgundy to celebrate autumn. 

Kommentarer
Postat av: Fröken H

Underbart fin! Nu blev jag också extremt sugen på vinrött :)

Svar: Man blir ju det ;). Vinrött är bästa färgen!
Elsa Maria

2014-09-26 @ 23:41:18
URL: http://modemanifest.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0