Båda ögonen öppna

 
 
bananpankakor1
 
 
 
Klockan ringer. Först en gång. Sen två. Som blir till fyra fem sex gånger. Kanske en sjunde gång. Jag stänger av alarmet gång på gång. Ett öga öppnas sakta. Trevande. Måste jag gå upp? Jag tar tag i mobilen för att kolla vad som hänt under natten. Fortfarande bara ett öga öppet. Kollar mejl, instagram och facebook. Scrollar ner för att se vad jag missat. Men ett öga vill fortfarande inte vakna. Kanske måste blunda lite till. Nej, Elsa Lisa Larson, det får du inte, skriker det i mitt huvud. Vissa dagar lyssnar jag inte utan somnar lätt om. Andra dagar, som igår när jag hade lite mer tid, tar jag en bok och läser. Eller fixar frukost i sängen. Eller kollar på en serie jag börjat kika på. Igår hade jag tid. Eller jag tog mig tiden snarare. Med båda ögonen öppna svängde jag ihop bananpannkakor med nutella och hallon. Lite yoghurt med kardemumma i plus ett glas juice och sen hade jag en hel hotellfrukost kändes det som. Det är de bästa dagarna. När jag kan öppna båda ögonen och känna att jag har tiden. Tid för det bästa jag vet. Frukost. 

 
bananpannkakor2
 
 
bananpannkakor3
 
 
 
 
 
För två portioner behövs: 
2 bananer
4 ägg
en nypa salt
en nypa vanlijsocker
en nypa kardemumma (om man vill)
 
Mosa bananerna och tillsätt allt annat. Vispa ihop och stek i kokosolja. Så himla gott. Och så enkelt! Inga konstigheter. 
 
Tjing!
 
 
 
Translation:  Banana pancakes for breakfast yesterday. 

Kommentarer
Postat av: Amanda Jonsson

Så gott. Och jag håller med - de dagar man tar sig tiden till att faktiskt kliva upp, laga god frukost och läsa, de är de allra bästa dagarna. Måste även berömma dig för den lyckade formen på bananpannkakorna. Mina blir alltid så hemska!!! Kram på dig.

Svar: Haha. Jag gömde de fula under den som blev snygg. Jag tror att trixet är att ha mycket ägg. De binder ihop bättre än med bara banan. Vet att mina blev jätte söndriga i början.
Ja, de dagarna mår man som bäst! Kram!
Elsa Maria

2015-04-15 @ 22:20:29
URL: http://ajonssons.blogg.se/
Postat av: Fredrikapåvinden

Åh så gott det där såg ut då! Upptäckte bananpannkakan i helgen och föll pladask! Sååå gott. Tror det skulle va jättegott till jordnötssmör också. Ska testa nästa gång.

Svar: Ja det är det bästa som finns. Älskar det! Åh, bra idé. Måste prova :)
Elsa Maria

2015-04-15 @ 23:58:54
URL: http://fredrikapavinden.com
Postat av: angelicasvarld.blogg.se

Men va gott det där såg ut!

Hoppas du får en härlig dag!

Svar: Det var det ;). Detsamma till dig!
Elsa Maria

2015-04-16 @ 15:15:33
URL: http://angelicasvarld.blogg.se/
Postat av: ɑ n n i k ɑ

Super mumsigt! :D

Svar: Det var det kan jag lova ;)
Elsa Maria

2015-04-16 @ 17:22:49
URL: http://blogofphoto.webblogg.se
Postat av: tommy

ser gott ut

Svar: Tack :) Det var det!
Elsa Maria

2015-04-17 @ 10:03:11
URL: http://investerasmart.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0