Blåsippan ute i backarna står, niger och säger: "Nu är det vår!"

 
 
 
sippa1
 
sippa2
Ja, nu är våren verkligen här. I fredags gick jag och min mor ut i skogen för att leta efter blåsippor. Vi har ett hemligt ställe. Där växer de i mängder. Så några fick vi ta med oss hem. Men resten lämnade vi för att få växa ifred och påminna oss om våren. 
 
sippa3
 
sippa4
Det var ett sånt magiskt ljus i skogen. Det är en av mina favoritplatser så här års. Och egentligen alltid när jag är hemhemma.  
 
sippa5
 
sippa6
 
sippa7
Bara det blir lite varmare så att jackan kan åka av. Då är ag nöjd. Men vilken dag det var.  
 
sippa8
På vägen hem hittade vi små knippor med snödroppar som växte vilt. Märkligt, tänkte vi. Men himla fint.
 
Puss!
 
 
 
 
Translation: I found some blue anemone in the woods the other day. So beautiful and it tells me spring is here.  

Kommentarer
Postat av: Lisen

Himla fina bilder! Älskar nummer tre och fyra!

Svar: Tack fina du <3
Elsa Maria

2015-04-12 @ 11:10:21
URL: http://www.absolutlisen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0