Dresslove – Rhubarb dreams or "On wednesdays we wear pink"

 
 
rubarb1
 
rubarb2
Tänkte att det här med att matcha är min grej. Håret och klänningen går i exakt samma färg insåg jag när jag tagit på mig klänningen. Var tvungen att dokumentera det. Hittade klänningen på Radio Days i London och kunde inte motstå den. Den är verkligen en dröm i rabarber. Love it! 
 
rubarb3
 
rubarb4
 
rubarb5
Spetsen fram, alla dekorativa sömmar och klädda knappar i ryggen. Klänningen är från krigstiden, alltså sent 30- eller tidigt 40-tal. Jag är kär. 
 
rubarb6
 
rubarb7
 
rubarb8
 
rubarb9
Ville ju också visa upp mitt nya hår. Ni har ju förstås redan sett på bilderna från Göteborg. Men håret och denna klänning måste ha ett eget inlägg. Så är det bara.
 
Önskar er en finfin onsdag! Jag firar med att gå klädd i rosa och äta glass. 
 
Puss!
 
 
 
Translation: My new dress i bought in London and my hair has the same colour. 

Kommentarer
Postat av: Nanna

Jag dööör! Detaljerna på klänningen är heelt underbara! <3

Svar: Visst är de? Love it! <3
Elsa Maria

2015-04-22 @ 15:33:08
Postat av: Vajb

Jättefin klänning!! Och så coolt med det matchande håret :)

Svar: Tack! Ja, det är verkligen i samma ton :)
Elsa Maria

2015-04-22 @ 23:47:10
URL: http://vajb.blogg.se
Postat av: Nathalie Isaksson

Gillar färgkombination i ditt hår även om jag inte är mkt för rosa i vanliga fall.

Svar: Tack! Ja den är ju lite mer peach så det kanske är därför :)
Elsa Maria


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0