Elsa hjärta Fair Squared hjärta er!

 
 
Jag har en nyhet för er. Det är såhär att jag har fått prova på lite hudvårdsprodukter som jag tycker är så bra att jag måste dela det med er. Märket heter Fair Squared och dessa ska nu börja säljas i Sverige genom The House of Fairtrade. Produkterna är fairtrade och 100 procent veganska. Hur bra som helst ju. De innehåller ingenting dålig så som parabener, parrafiner, petrolium, sulfater, silikoner eller GMO. Alla ingredienser är i dagsläget även ekologiska men producenterna har inte haft råd att skaffa en Eko-märkning. Har letat så länge efter hudvård som är bra för både hud och miljö – en schysst hudvård helt enkelt.
 
fairsquared1
Just nu har de en Facial Cream, Facial Sun Cream och Facial After Sun, 4 sorters lipbalm och 2 sorters Hand Cream, en Regular och en Almond i sortimentet. Vi hoppas ju på mer såklart. Jag fick prova på ansiktskrämen och handkrämen. 
 
fairsquared2
 
fairsquared3
Jag har som jag skrev tidigare letat efter något som är bra och inte bara för huden utan miljön. Handkrämen som har en doft av mandel fullkomligt älskar jag. Använder den dagligen sen jag fick den på posten. Jag gillar ansiktskrämen också men jag har personligen lite svårt för att ha saker med parfym i ansiktet (den doftar aprikos). Plus att jag har lite för torr hy för den. Men jag rekommenderar den till dem med lite fetare hy. Den kommer passa er perfekt! 
 
fairsquared4
Just nu under två veckor kommer dessa produkter säljas på utvalda ställen. Den enda webbshopen som kommer sälja dessa produkter är Green & Grejerna som ni hittar här. Annars kan man hitta Fair Squared i Fair Trade Shop i städerna Västerås, Laholm, Enköping, Trollhättan, Uppsala och Norrköping. Efter dessa två veckor är det oklart exakt var de kommer säljas men det är bara att hålla utkik. 
 
 
fairsquared5
 
Jag vill ju att ni ska få prova också. Så jag tänker att vi har en liten giveaway som är i samarbete med The House of Fairtrade och Fair Squared. Två stycken har chans att vinna Facial Cream och Hand Cream. Det ni behöver göra för att vara med i tävlingen är:
 
*gilla The House of Fairtrade på Facebook 
*gilla Fair Squared på Facebook 
*kommentera i kommentarsfältet och berätta hur viktigt det är för dig att veta vilka som står bakom/tillverkat dina hudvårdsprodukter
 
Vinnarna dras den 27 april. Lycka till!

 

Tjing! 

 

 

(Detta är ett samarbete med The House of Fairtrade)

 

Translation: I'm having a giveaway with some new produced vegan and fairtrade products for your skin. 


Kommentarer
Postat av: Madeleine

Åh vilken grej, både fairtrade och eko i samma! För mig är det sjukt viktigt att veta vem som gjort sakerna, är därför jag helst köper mat direkt från bönderna tex. Varför det är så viktigt för mig är för att alla dessa såkallade ekomärkningar och kontrollorgan fuskas det mycket ned (kolla bara årets greenwashpris). Nej mer av en närhet till de som tillverkar sakerna, det är nog rätt väg att gå!

2015-04-22 @ 16:14:53
URL: http://whitemaskgirl.wordpress.com
Postat av: Margit

Genom åren har jag hunnit använda många produkter på min hud., Äntligen kommer en hudvårdsserie som jag med gott samvete kan utsätta huden för och samtidigt veta att allt är schysst tillverkat. Grattis.

(Har lajkat på FB)

2015-04-24 @ 20:49:18
Postat av: Ida

Kan tipsa om no poo :)

Svar: Bra tips! Tack :)
Elsa Maria

2015-04-26 @ 11:38:58
URL: http://idreaido.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0