Glad påsk och lite pyssel!

 
 
easter1
 
easter2
 
Glad påsk på er kära läsare! Nu är jag tillbaka från fjällen. Men än är jag inte uppe i Stockholm igen. Spenderar några dagar på landet hos mor och far. Och katterna såklart. Jag passade på att göra lite påskpyssel igår. Så att jag kunde pynta i riset som jag och mamma plockade. 
 
easter3
Tycker att den här fågeln är så underbart söt. Hittade den i en bortglömd butik för något år sen. Supergullig ju! 
 
easter4
Dessa fåglar tror jag kommer från Åhléns men är inte helt säker. Är ju lite småkär i fåglar överlag så jag samlar på diverse för att sedan pynta fint till påsk.  
 
easter5
Blev inspirerad av Alicia att göra marmorerade påskägg till riset. Och så blev det. Använde mig av den Cernitlera jag hade kvar från Monthly Makers och gjorde våriga ägg att ha i riset.  
 
easter6
 
easter7
 
easter8
 
easter9
 
Äntligen är våren här! Hurra!! 
 
Tjing! 
 
 
 
Translation: Happy Easter!

Kommentarer
Postat av: Alicia

Åh vad roligt att du också gjorde marmorerade ägg! :D Blev superfint i den grönrosavita färgskalan :) glad vår!

Svar: Ja, blev så inspirerad! Superfina du gjort! Tack, det blev det finaste ägget. Hade inte mer vit färg sen, typiskt nog. Får göra fler nästa år istället ;)
Elsa Maria

2015-04-05 @ 23:34:45
URL: http://aliciasivert.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0